ناخن آمبره چیست و چگونه ایجاد می شود؟

به گزارش وبلاگ ماشین، ناخن آمبره در طی سال های اخیر محبوبیت چشمگیری پیدا کرده است. ایده آمبره ناخن با طرح نه چندان مشهور بیبی بومر که ناخن فید فراسوی است آغاز شده و به یک هنر مجذوب کننده طراحی ناخن تبدیل شد که قابلیت های بسیار زیادی هم دارد. ناخن های آمبره نه تنها خودشان به تنهایی زیبا به نظر می رسند بلکه در ترکیب با مواردی مانند طراحی ناخن، گلیتر یا ترکیب با بدلیجات هم ظاهر بسیار مجذوب کنندهی را ایجاد می کنند که می تواند هر نوع ناخنی را برجسته کند. در این مطلب به بررسی ناخن آمبره و چگونگی ایجاد آن می پردازیم.

ناخن آمبره چیست و چگونه ایجاد می شود؟

ناخن آمبره بهاری چیست؟

در ابتدا توصیف ناخن های آمبره را با شرح مفاهیم پایه آن مانند اینکه ناخن آمبره چیست شروع می کنیم. ناخن های آمبره را می توان به این صورت تعریف کرد که دو یا چند رنگ به آرامی در هم جریان پیدا کرده و گرادیان ملایمی را ایجاد می کنند که نه تنها دیدن آن بسیار مجذوب کننده و رضایت بخش است بلکه در صورتی که به درستی انجام شود می تواند ظاهر فوق العاده ای را ایجاد کند.

این تکنیک می تواند با ریختن یک رنگ تیره تر در رنگی روشن تر به دست بیاید. دو رنگی که غلظت مشابهی دارند در صورتی که به آرامی با هم ترکیب شوند در محلی که به هم می رسند رنگ دیگری را ایجاد می کنند (به عنوان مثال جاری شدن رنگ های قرمز و نارنجی در یکدیگر طیف رنگی نارنجی ایجاد می کند که این رنگ برای زمان غروب آفتاب یا برای ناخن های کهکشانی بسیار مناسب است) گلیتر روی یک رنگ ساده جاری شده یا رنگ به آرامی روی گلیتر جریان پیدا کرده و رنگدانه ها روی یک رنگ ثابت به آرامی تغییر می کنند.

اثر آمبره می تواند از هر جهتی به دست بیاید فرقی ندارد که آن را از بالا به پایین یا برعکس، عمودی یا مورب یا هر مدل دیگری که دوست داشتید روی ناخن بریزید انتخاب ها نامحدود هستند.

ریشه ناخن های آمبره

ناخن های آمبره در ابتدا با عنوان ناخن بیبی بومر شناخته می شدند. این نام بر اساس نسلی بود که پس از جنگ دنیای دوم به دنیا آمدند و به معنای سال های پر از بچه است. دلیل این مساله این است که فرنچ کلاسیک بسیار محبوب بود و در دهه 1940 شروع شد. این مدل همچنین بین افرادی که دوست داشتند ناخن های خود را به رنگ های صورتی و سفید رنگ کنند هم بسیار محبوب بود.

ناخن های بیبی بومر پس از سال 2010 از طریق چند طراح ناخن انجام شدند اما زمان ایجاد بیبی بومر معین نیست. این طرح در سال 2018 در کشورهای فرانسه و آلمان توسعه بسیار زیادی پیدا کرد و همین موضوع منر شد که ناخن های بیبی بومر در سراسر دنیا توسعه پیدا کرده و ترند شوند. از آن زمان به بعد افراد طراحی ناخن آمبره را به صورت جسورانه تری تجربه و امتحان کردند.

چرا هزینه انجام آمبره ناخن از مانیکور کامل ناخن بیشتر است؟

هنگام اجرای طرح های آمبره روی ناخن ممکن است به این توجه کنید که بسیاری از طراحان ناخن هزینه بیشتری را برای این کار نسبت به مانیکور کامل ناخن دریافت می کنند. این مساله می تواند چندین دلیل داشته باشد که مشهورترین آن ها عبارتند از:

  • ایجاد ناخن آمبره بی نقص و تمیز به مهارت بسیار زیادی احتیاج دارد؛ برخی از طراحان ناخن حتی دوره های بیشتری را هم می گذرانند تا تکنیک های بیشتری را برای یاد گرفتن این مدل طراحی یاد بگیرند.
  • آمبره به محصولات بیشتری احتیاج دارد؛ طراحان ناخن در طراحی آمبره به جای تنها استفاده از یک رنگ، از یک یا چند رنگ، گلیتر یا حتی رنگدانه که ممکن است گران قیمت باشند استفاده می کنند. این مدل طراحی همچنین باید با اکریلیک شفاف پوشش داده شود تا از خراب شدن طیف رنگ هنگام سوهان کشیدن ناخن جلوگیری شود.
  • هنگام استفاده از ژل، در صورتی که از بیش از یک رنگ ژل استفاده شود باید به صورت بسیار دقیق آن ها را با هم ترکیب کرد. هنگام استفاده از ژل پولیش احتیاجی به پوشش دادن با اکریلیک نیست زیرا سوهان کشی در پایان انجام نمی شود. با این حال در صورتی که طراحی را حداقل با یک لایه ژل قبل از اعمال لایه رویی محافظ بپوشانید خیلی خوب است زیرا ژل پولیش از خرد شدن محافظت می شود.
  • انجام طراحی آمبره از ایجاد یک رنگ ساده روی ناخن به زمان بسیار بیشتری احتیاج دارد.

آیا ناخن های آمبره دمده شده اند؟

خیر به هیچ عنوان. با وجود اینکه ناخن های آمبره در سال 2018 شروع به ترند شدن کردند اما همچنان تا الان هم ترند هستند. البته طرح آمبره از آن زمان تا به امروز دچار تکامل شده و از ترکیب بیش از دو رنگ، طراحی های نئونی، گلیتر و حتی رنگدانه فراتر رفته است. برخی از طراحی ها همچنین به جای افقی به صورت عمودی رنگ ها را آمبره می کنند که البته آمبره در اصل به همین صورت بوده است.

آیا می توان ناخن های آمبره را با هر سیستم طراحی ناخنی ایجاد کرد؟

ناخن های آمبره با هر سیستم طراحی ناخنی اجرا می شوند. فرقی ندارد که از ژل، اکریلیک، سیستم ناخن های اکریلیک غوطه وری یا پلی زل استفاده کنید، در هر حال می توانید طراحی آمبره را ایجاد کنید. روش چگونگی ایجاد این طراحی ها با هم تفاوت دارند.

چه رنگی برای آمبره ناخن ها مناسب است؟

ناخن های آمبره بسیار کاربردی بوده و دیگر محدود به ظاهر سفید و صورتی نیستند. فرقی نمی کند که بخواهید از رنگ های نئونی، گلیترهای پاستلی یا کروم استفاده کنید این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد. البته مساله بسیار مهم این است که دو زنگی که استفاده می کنید حتما مکمل هم باشند. استفاده از رنگ هایی مانند نارنجی، صورتی و بنفش با هم یک ست کامل برای ایجاد یک اثر غروبی است.

در صورتی که بخواهید از رنگ های تیره مانند مشکی استفاده کنید رنگ های عمیق مشابه بهترین گزینه ها هستند. به عنوان مثال به جای استفاده از قرمز نئونی از قرمز تیره بهره بگیرید زیرا بیشتر به هم می آیند و مجذوب کننده تر هم هستند. در صورتی که بخواهید دو رنگی که غلظت مختلفی دارند را ترکیب کنید در نهایت ظاهر عجیبی ایجاد شده و یک خط واضحی بین دو رنگ به وجود می آید که معین می کند کجا رنگ اول تمام و رنگ دوم شروع شده است. این موضوع در ایجاد طرح آمبره خوشایند و جالب نیست.

ناخن آمبره شاین

با ناخن های آمبره شاین می توانید ست های مجذوب کننده بسیاری ایجاد کنید. برای ایجاد این طرح در ابتدا می توان گلیتر را روی رنگ ساده در بالا یا پشت ناخن قرار داد. گلیتر را روی رنگ تا جایی که می خواهید گرادیانت پیش برود فید کنید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که فید کردن را تا حد ممکن به صورت طبیعی انجام دهید. جایی که گرادیان متوقف می شود شاین باید کم باشد. برای ایجاد اثر آمبره شیری در ابتدا از گلیتر استفاده کرده و سپس رنگ را روی آن فید کنید. گلیتر را زیر یا روی ناخن گذاشته و رنگ را فید کنید تا کمی از گلیتر و بقیه ناخن پوشانده شود. این کار باعث می شود گلیتر پوشانده شده شیری ماننده به نظر برسد که در عین حال برخی از قسمت های ناخن بدون گلیتر به جای مانده است.

آموزش آمبره ناخن

همانطور که پیشتر گفتیم ناخن های آمبره را می توان با بیشتر دستگاه های طراحی ناخن ایجاد کرد. در ادامه چگونگی ایجاد آمبره با ژل و اکریلیک اسید را شرح می دهیم.

چگونگی ایجاد ناخن های آمبره با اکریلیک اسید

  • برای ایجاد طراحی آمبره بی نقص با اکریلیک باید از تکنیک مناسب پیروی کنید. فرقی نمی کند که از دو، سه یا چند رنگ استفاده کنید در هر حال مفهوم همان است. باید کار را به سرعت انجام دهید زیرا اکریلیک در هوای آزاد به سرعت خشک می شود و در صورتی که قبل از ترکیب صحیح رنگ ها با هم خشک شود، اصلاح کردن آن سخت است.
  • نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که در صورتی که رنگ تیره تر پایین باشد گرادیانت زیباتری خواهید داشت. در ابتدا با استفاده از یک مهره خیس رنگ تیره تر را روی ناخن قرار دهید. به خاطر داشته باشید که باید از مقدار کمی از محصول استفاده کنید زیرا همچنان باید طرح را پوشش دهید. استفاده از حجم زیاد محصول باعث می شود ناخنتان ظاهر بسیار حجیمی داشته باشد.
  • رنگ تیره تر را محو کنید تا شروع به نازک تر شدن و شفاف تر شدن کند. حال به یک رنگ روشن احتیاج دارید که رنگ تیره را بپوشاند.
  • رنگ روشن تر را عقب و دورتر از رنگ تیره تر قرار دهید. آن را به سمت پایین به سمت رنگ تیره تر فید کنید. رنگ روشن تر را به صورت کامل روی رنگ تیره فید نکنید زیرا همچنان دوست دارید که در نوک ناخن تاریکی قابل مشاهده باشد.
  • باید رنگ روشن تر را به گونه ای ترکیب کنید که بخش فید شده رنگ تیره پوشانده شده باشد اما همچنان بتوانید بخشی از رنگ تیره را از میان رنگ روشن تر ببینید.
  • بسته به اینکه می خواهید چقدر از رنگ تیره تر قابل رویت باشد مقدار ترکیب کردن رنگ روشن قابل تغییر است.
  • کمی صبر کنید تا طراحیتان خشک شود سپس جایی که دو رنگ به هم می رسند را با اکریلیک شفاف بپوشانید. این قسمت بسیار مهم است زیرا محافظت از طراحی زیر آن برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که ناخن ها را بدون زدن اکریلیک روی آن ها سوهان بکشید به سادگی گرادیان بین آن ها از بین خواهد رفت.
  • ناخن های آمبره با پوشش نهایی مات یا براق زیبا به نظر می رسند. البته با رویه براق برجستگی و درخشش بیشتری خواهند داشت. فقط توجه داشته باشید که در رویه براق پوشاندن نقاط ناقص و معیوب کمی آسان تر از رویه مات است.

چگونگی ایجاد آمبره ناخن با لاک ژل

با دو روش می توان به آمبره ناخن ها با لاک ژل دست پیدا کرد. به این منظور از اسفنج یا براش می توان استفاده کرد.

براش

برای ایجاد آمبره ناخن با استفاده از براش به یک براش گرادیان مخصوص احتیاج دارید. این مدل براش ها در پایانیشان مو داشته و مقدار اندکی موهای بلندتر دارند که به صورت صاف قرار گرفته اند. استفاده از این براش به سادگی باعث ایجاد اثر آمبره زیبا می شود.

  • به این منظور در ابتدا باید دو یا چند رنگی که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید. قرار است که این رنگ ها را نزدیک به هم استفاده کنید بنابراین هنگام استفاده از براش های لاک ژل مراقب باشید که به صورت اتفاقی براش یک رنگ با رنگ دیگر برخورد نکند. بهتر است از یک براش لاک ژل جداگانه استفاده کنید تا رنگ ها تا حد امکان به هم نزدیک شوند.
  • اکنون باید از براش گرادیان برای شروع ترکیب رنگ ها با هم در جایی که با هم ترکیب می شوند استفاده کنید. از یک حرکت کشیدن ملایم براش برای ترکیب دقیق رنگ ها تنها در جایی که به هم می رسند استفاده کنید. این کار را تا زمانی که بتوانید رنگ سومی که از ترکیب دو رنگ ایجاد می شود را ببینید ادامه دهید.
  • هنگام استفاده از لاک ژل این نکته را در نظر داشته باشید که حتما به صورت لایه های بسیار نازک از آن استفاده کنید زیرا استفاده به صورت لایه های بسیار ضخیم می تواند باعث شود ژل به درستی قرار نگیرد و مجبور شوید همه چیز را از ابتدا انجام دهید.
  • در صورتی که ژل پس از یک لایه استفاده به مقدار ای که می خواهید مات نیست این فرایند را تا زمانی که می خواهید به ماتی مورد نظر برسید ادامه دهید.

اسفنج

این روش به صورت کامل با استفاده از براش گرادیان تفاوت داشته و بسیاری از افراد آن را ترجیح می دهند.

  • برای ایجاد آمبره ناخن به این روش در ابتدا رنگ روشن تر را اعمال کرده و از آن مراقبت کنید.
  • سپس از یک اسفنج آمبره یا حتی یک اسفنج معمولی آرایش برای اعمال رنگ تیره تر روی بالای ناخن استفاده کنید.
  • در ابتدا رنگ تیره تر را با یک براش در قسمت نوک ناخن اعمال کنید سپس با استفاده از اسفنج به آرامی رنگ را به سمت عقب حرکت دهید.
  • در صورتی که احساس می کنید رنگ خیلی روشن و کمرنگ است رنگ اضافه کنید. هنگامی که از نتیجه راضی بودید دستان خود را در دستگاه لامپ UV/LED به مدت 60 ثانیه قرار دهید.

منبع: The Nail Tech Diaries

منبع: دیجیکالا مگ

به "ناخن آمبره چیست و چگونه ایجاد می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناخن آمبره چیست و چگونه ایجاد می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید