ارسال نامه وزیر میراث فرهنگی به وزیر نفت درباره بنزین سفرهای مردم ، وزارت نفت توجهی نکرد؟

به گزارش وبلاگ ماشین، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از ارسال نامه علی اصغر مونسان به وزیر نفت درباره توجه به موضوع سفر در طرح سهمیه بندی بنزین خبر داده است.

ارسال نامه وزیر میراث فرهنگی به وزیر نفت درباره بنزین سفرهای مردم ، وزارت نفت توجهی نکرد؟

وبلاگ ماشین - شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران شب گذشته با صدور اطلاعیه ای ضمن معین سهمیه ها، نرخ بنزین سهمیه ای را 1500 تومان و بنزین آزاد را سه هزار تومان گفت. در این اطلاعیه وعده داده شده که برای تاکسی های بین شهری تمهیداتی اتخاذ شده است.

جدا از اینکه این تمهیدات مانع افزایش قیمت کرایه های بین شهری برای دومین بار در امسال خواهد شد یا خیر اما مسلما با افزایش قیمت بنزین آزاد هزینه سفرهای مردم با خودروهای شخصی نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت. البته رئیس اتحادیه سواری کرایه در اولین واکنش به افزایش قیمت بنزین خواهان افزایش 10 تا 20 درصدی کرایه سواری های بین شهری شده است.

تغییر قیمت و معین سهمیه برای آن فقط برای بنزین است و در خصوص سوخت های دیگر نظیر نظیر گازوییل و گاز هیچ تغییری صورت نگرفته و با قیمت قبلی و به همان نحوه پیشین توزیع می گردد. بنابراین می توان امیدوار بود کرایه اتوبوس های بین شهری برای مسافران برای دومین بار در امسال تغییر نخواهد کرد.

سفر ارزان یکی از شعارهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده است اما چه قبل از تبدیل به وزارت و چه پس از آن در حد شعار باقی مانده است. وزارت میراث فرهنگی که بخش اعظم تصمیم گیری درباره هزینه سفر را برعهده ندارد چگونه می تواند به مردم چنین وعده ای دهد جای سوال است. البته در چنین شرایطی می توان از مسئولان گردشگری این وزارتخانه سئوال کرد که از سفر ارزان چه خبر؟

+ در این زمینه بیشتر بخوانید: بنزین گران شد؛ جزئیات نرخ های جدید بنزین | کرایه مسافربرهای بین شهری دوباره گران می گردد؟

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در این زمینه از ارسال نامه علی اصغر مونسان به وزیر نفت درباره توجه به موضوع سفر در طرح سهمیه بندی بنزین خبر داده است.

ولی تیموری با بیان اینکه شب گذشته تغییرات درباره اختصاص سهمیه بنزین اعلام شد ولی ما دو هفته گذشته پیش بینی نموده بودیم که بنزین سهمیه بندی گردد به مهر گفت: نامه ای با امضای وزیر میراث فرهنگی به وزیر نفت نوشتیم مبنی بر اینکه اگر قرار است بنزین سهمیه بندی گردد، موضوع سفر و گردشگری مردم در داخل کشور نیز مد نظر قرار گیرد. اکنون منتظر هستیم تا ببینیم پاسخ به این نامه چیست و چه تدابیری در این باره اندیشیده می گردد.

وی اضافه نمود: ساز و کار اختصاص رسیدگی به این موضوع را باید وزارت نفت مدنظر قرار دهد. چون باید موضوع سفر مردم و کسانی که با وسیله نقلیه خود به داخل ایران می آیند را نیز در نظر بگیریم. با این وجود وقتی متوجه سهمیه بندی بنزین در شب گذشته شدیم باز هم تاکیدی بر توجه به این نامه خواهیم کرد.

منبع: چمدان

به "ارسال نامه وزیر میراث فرهنگی به وزیر نفت درباره بنزین سفرهای مردم ، وزارت نفت توجهی نکرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال نامه وزیر میراث فرهنگی به وزیر نفت درباره بنزین سفرهای مردم ، وزارت نفت توجهی نکرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید