تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختهای قانونی مطالبه گری بخش خصوصی گردشگری از دولت و مجلس در بلند مدت

به گزارش وبلاگ ماشین، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختهای قانونی مطالبه گری بخش خصوصی گردشگری از دولت و مجلس در بلند مدت صورت پذیرفت.

تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختهای قانونی مطالبه گری بخش خصوصی گردشگری از دولت و مجلس در بلند مدت

نشست هم اندیشی مجمع تشکل های جهانگردی کشور با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون جهانگردی کشور و رؤسای تعدادی از تشکل های جهانگردی، اساتید دانشگاه و بعضی از فعالان پیشکسوت صنعت در هتل سیمرغ تهران برگزار گردید.

نشست های فعالان بخش خصوصی زمینه ساز برنامه ریزی برای آینده جهانگردی می گردد

علی اصغر شالبافیان بر ضرورت مطالبه گری تشکل های بخش خصوصی جهانگردی از دولت و مجلس اشاره و توضیح داد: اگر مطالبه گری بخش خصوصی به شکل درست انجام گردد، می تواند به پیشرفت حوزه جهانگردی یاری کند. زیرساختهای قانونی مطالبه گری در بلند مدت در کشور بوجود بیاید.

وی اضافه کرد: جمع حاضر از افراد ریشه دار در این صنعت هستند، البته بعضی تشکل های ملی حضور ندارند ولی به هر روی برگزاری این نشست ها می تواند زمینه ساز همفکری و برنامه ریزی برای آینده صنعت جهانگردی گردد.

معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ضرورت پیشگیری از ایجاد موانع در صنعت جهانگردی تاکید نمود و گفت: پیشگیری از اقدامات سلبی حتی بیشتر از اقدامات ایجابی اهمیت دارد.

شالبافیان با اشاره به اهمیت فعالیت تشکل ها گفت: من به نظام دهی و شکل دهی تشکل ها اعتقاد دارم. ما در زمان التهاب آمدیم و وظیفه داشتیم و داریم که از دامن زدن به التهاب جلوگیری کنیم.

وی در انتها به پیگیری های مجدانه جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران اشاره نمود و اضافه کرد: او قبلاً در بدنه دولت حضور داشته و همکار ما بوده و اکنون به عنوان یک فعال در بخش خصوصی مشغول است. در 10 تا 12 سال گذشته شاهد بودم که سعی میکرد موضوعات مختلفی را در صنعت جهانگردی پیگیری کند و یاری کار باشد.

برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای جهانگردی در دستور کار است

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران درباره روند شکل گیری تشکل های جهانگردی توضیحاتی را ارائه داد و برگزاری نمایشگاه ها و تعریف رویدادهای بزرگ صنعت جهانگردی را از برنامه های مدنظر تشکل های جهانگردی برشمرد و عنوان نمود که این برنامه ها در دستور کار قرار گرفته و در آینده اجرا خواهد شد.

رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه ما در پی ایجاد هماهنگی بیشتر بین بخش های مختلف صنعت جهانگردی هستیم، بر ضرورت انسجام میان تشکل ها تاکید نمود و اضافه کرد: همدلی به معنای دخالت تشکل ها در کار یکدیگر نیست. هر تشکل برنامه ها و سیاست های داخلی خود را دنبال می نماید و برای هماهنگی و همصدایی بخش خصوصی صنعت جهانگردی و پیشبرد اهداف این صنعت در سطح کلان این جلسات هم اندیشی لازم است.

وی درباره نوع ارتباط با بخش دولتی نیز گفت: تشکل های جهانگردی در پی تعامل هستند و بخشی از این تعامل مربوط به ارتباط میان روسای تشکل ها و بخش دولتی است. در واقع این تعامل به معنای دفاع از حقوق قانونی تشکل ها در راستای پیشبرد اهداف عالی صنعت جهانگردی در آینده کشور است و در این راستا مطالبات فعالان صنعت جهانگردی را بطور جدی پیگیری می کنیم.

جهانگردی می تواند منجی اقتصاد کشور باشد

محمد محب خدایی، معاون پیشین جهانگردی کشور نیز با بیان اینکه جهانگردی می تواند منجی اقتصاد کشور باشد، عنوان نمود: موضوع جهانگردی صرفا موضوع تشکل های مستقیم و صنوفی که به عنوان اصناف جهانگردی شناخته می شوند، نیست؛ بلکه این صنعت با بسیاری از بخش های کشور ارتباط دارد. جهانگردی عرصه و صنعت وسیعی است که از همه ظرفیت ها در آن استفاده می گردد.

وی با اشاره به ذهنیت رایج نسبت به این صنعت در کشور گفت: ذهنیت معمول از صنعت جهانگردی در ایران این است که جهانگردی صنعتی یارانه گیر است! در حالی که اینطور نیست، جهانگردی خود فراوری نماینده ثروت است و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

اجتماع تشکل های جهانگردی زیربنایی مهم برای آینده جهانگردی

هاشم اسدزاده، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک جهانگردی هم با اشاره به اینکه این نشست ها می تواند بسیاری از نیازها و کاستی های صنعت جهانگردی را برطرف کند، اضافه کرد: اگرچه امروز جهانگردی در رکود بسر می برد، اما تشکیل این جلسات می تواند یاری های زیادی به خارج شدن از این رکود داشته باشد و سنگ بنایی است که در آینده برای جهانگردی مفید واقع خواهد شد.

جهانگردی، صنعتی پاک و زودبازده

مسیح الله صفا، رئیس جامعه هتلداران منطقه آزاد کیش نیز در بیان اهمیت صنعت جهانگردی گفت: این صنعت زودبازده ترین و کم ریسک ترین راه فراوری ثروت است. شاید کلمه صنعت یادآور دود و آلودگی باشد، اما جهانگردی بدون ایجاد این آلودگی ها صنعتی درآمدزا، ارزآور و زودبازده است.

وی بر لزوم هماهنگی بیشتر بین فعالان بخش خصوصی تاکید نمود و گفت: اگر دست به دست هم بدهیم، می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و من به آینده این فعالیت امید زیادی دارم.

زمینه سازی برای شنیدن صدای بخش خصوصی

محمدرضا مجمع، فعال جهانگردی هم به اهمیت شنیده شدن صدای بخش خصوصی از سوی بخش دولتی تاکید و ابراز امیدواری کرد که جلسات فعالان و تشکل ها بین مسئولان بخش دولتی با فعالان بخش خصوصی بطور مداوم و مستمر برگزار گردد.

شالبافیان در کنار بخش خصوصی است

ابراهیم پورفرج بیان نمود: تجربه نشان داده است که خیلی نمیتوان روی یاری دولت حساب کرد، ما نباید از دولت توقع زیادی داشته باشیم.

رئیس جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه سال جاری چهارمین سال رکود جهانگردی است، اضافه کرد: یکی از مواردی که می تواند به خروج از این رکود یاری کند، جدی گرفتن نمایشگاه های خارجی است، چون این نمایشگاه ها زمینه ساز ورود جهانگرد به کشور هستند و در نتیجه موجب ارزآوری می شوند.

درخواست از معاونت جهانگردی برای تشکیل ستاد عبور از بحران

مجید امانی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه از معاونت جهانگردی درخواست دارم هرچه زودتر ستاد عبور از بحران را تشکیل دهد، گفت: در این ستاد باید افرادی که می توانند یاری نمایند، اعم از دانشگاهیان، فعالان جهانگردی و مسئولان دولتی عضو شوند. شک ندارم با تشکیل این ستاد همه کسانی که در صنعت جهانگردی هستند به سهم خود یاری خواهند کرد و آن وقت شاهد برطرف بسیاری از مسائل به وسیله فعالیت این ستاد خواهیم بود.

زیرساختهای قانونی قوی برای تشکل های جهانگردی ایجاد گردد

محسن اسلامی، رئیس سابق هیات مدیره موسسات آموزشی صنعت جهانگردی کشور در این نشست بر لزوم ایجاد زیرساخت ها و پشتوانه های قانونی برای تشکل های جهانگردی کشور تاکید نمود.

وی گفت: باید از زیرساخت قانونی قوی برخوردار باشیم تا بتوانیم با اتکا به آن حاکمیت را مجاب کنیم که نظرات تخصصی بخش خصوصی را برای پیشبرد اهداف این صنعت در نظر بگیرد و لحاظ کند. به عنوان مثال امروز در صنعت هتلداری چند هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی بکار بسته شده است؛ این ها سرمایه های ملی هستند و نباید معطل بماند. اگر ما استراتژی اساسی داشته باشیم و دولت یاری کند، کارها به درستی پیش خواهد رفت.

منبع: همگردی

به "تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختهای قانونی مطالبه گری بخش خصوصی گردشگری از دولت و مجلس در بلند مدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختهای قانونی مطالبه گری بخش خصوصی گردشگری از دولت و مجلس در بلند مدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید