7 نکته مهم درباره بازیافت پسماند

به گزارش وبلاگ ماشین، مدیریت پسماند یکی از موضوعات محیط زیستی است که همیشه با چالش هایی در این زمینه داشته ایم. برای بازیافت انواع پسماند شیوه هایی وجود دارد البته که بعضی آن ها قابلیت بازیافت ندارند.

7 نکته مهم درباره بازیافت پسماند

به گزارش وبلاگ ماشین، مدیریت و بازیافت پسماند موضوعی مهم و مدیریت صحیح آن بر سلامت کره زمین موثر است. براساس صحبت های سهیل اولادزاد، - کارشناس محیط زیست - به هفت نکته مهم درباره انواع پسماند و شیوه بازیافت آن ها اشاره می کنیم.

ظروف چرب و روغنی و حاوی به جامانده غذا قابلیت بازیافت ندارند و باید مراحل پاکسازی و تفکیک آن ها انجام سپس وارد مرحله بازیافت شوند.

70 درصد زباله ها مواد آلی و مواد غذایی و 30 درصد زباله های خشک و قابل بازیافت هستند.

به لحاظ مالی موادی مانند آهن، آلومینیوم، باتری، لوازم کامپیوتر و ظروف نوشابه که جزو فلزات باشد، ارزش بالایی دارند و قیمت آن ها به صورت کیلوگرمی محسوب می گردد. این زباله ها به بازار زباله می فرایند و در فرایند بازیافت قرار می گیرند.

بعضی ازباله ها مثل پوشک بچه و پلاستیک های فریزر امکان بازیافت ندارند که این نوع زباله ها وارد مرحله دفع و یا زباله سوزی می شوند.

متاسفانه درباره چگونگی جداسازی زباله های تر و خشک، اهمیت بازیافت و استحصال انرژی به وسیله زباله ها هیچ آموزشی نداشته ایم.

شیوه های بازیافتی که در کشور داریم، اصلا شیوه های مناسبی نیست و به وسیله مجاری غیرقانونی و دوره گردها و سازمان های سیاهی که شکل گرفته است، انجام می گردد ولی اگر به صورت سالم و خانگی انجام می شد مطمئنا می توانست نتیجه بهتری داشته باشد و شغل های بهتر و سالمی را فراهم کند.

بحث بازیافت زباله سرتاسر فایده است اما یک عامل تهدید کننده وجود دارد و آن شبکه بندی هایی است که در محل دفع زباله و یا در سطل زباله شهری وجود دارد و زباله های با ارزش را جدا می نماید و زباله های بی ارزش و مواد غذایی در آن جا باقی می مانند که فقط شیرآبه تحویل می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "7 نکته مهم درباره بازیافت پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته مهم درباره بازیافت پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید