7 حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA

به گزارش وبلاگ ماشین، روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: برای سال هاست که مجموعه Grand Theft Auto (جی تی ای) اگر محبوب ترین نباشد، قطعاً یکی از پرطرفدارترین بازی هایی است که همچنان مراحل ساخت آن دنبال می گردد و نسخه های جدیدی را پیش روی مخاطب ها قرار می دهد.

7 حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA

استودیو راکستار با وجود در اختیا رداشتن امتیاز تعداد زیادی بازی پیروز، اما همچنان به واسطه گردش اقتصادی فوق العاده، تمرکز اصلی خود را روی جی تی ای قرار داده و احتمالاً در میانه های نسل آینده می توانیم قسمت جدید این مجموعه را تجربه کنیم. با وجود این نکته بد نیست نگاهی داشته باشیم به 10 حقیقتی که درباره سری جی تی ای نمی دانیم.

پول برای نقد منفی

در زمان ساخت اولین نسخه جی تی ای استودیو راکستار که آن موقع با نام دی ام ای دیزاین فعالیت خود را آغاز نموده بود، برای جلب توجه بیشتر به شکلی نامتعارف از رسانه ها استفاده کرد. در آن موقع مکس کلیفورد به عنوان روابط عمومی این استودیو شناخته می شد و مبالغی را به بعضی رسانه ها پرداخت کرد تا مطالبی را با رویکرد منفی نسبت به جی تی ای منتشر نمایند. مطالبی که در نهایت کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و جی تی ای را در کانون توجه گیمر ها و البته کسانی قرار داده اند که شاید تا پیش از این به سراغ بازی های ویدئویی نمی رفتند.

فروش 280 میلیون نسخه ای مجموعه

جدیدترین آمار منتشر شده از فروش مجموعه بازی جی تی ای نشان می دهد که تا به امروز 280 میلیون نسخه از این سری به فروش رسیده. آماری که این مجموعه را به عنوان یکی از پرفروش ترین بازی های تاریخ قرار می دهد. در حال حاضر تنها بازی های ساخته شده در مجموعه های سوپر ماریو، پوکمون و تتریس پیروز به فروش بیشتری از ساخته راکستار گیمز شده اند. چیزی در حدود 115 میلیون از این آمار به جی تی ای 4 اختصاص دارد که کارشناس ها اعتقاد دارند، در آمدی 6 میلیارد دلاری را برای سازندگان مجموعه به همراه داشته.

تمام کردن Vice City در 57 دقیقه

ساختار نسخه های مختلف جی تی ای شرایطی را ایجاد می نماید که عملاً تمام کردن آن ها در زمانی کوتاه شاید غیرممکن باشد، اما نباید فراموش کنیم که چیزی به نام غیرممکن برای گیمر ها تعریف نشده. بهترین کوشش های اجرا شده نشان می دهد جی تی ای 4 و جی تی ای 5 در 5 ساعت و 37 دقیقه و 7 ساعت و 25 دقیقه به انتها می رسند.

این در حالی است که نسخه های پیشین شرایط متفاوتی را تجربه می نمایند. بهترین رکورد برای به اتمام رساندن جی تی ای 3 در حدود 71 دقیقه است. گیمری که این رکورد را ثبت نموده، در ادامه به سراغ وایس سیتی رفته و این بازی به نظر طولانی را در 57 دقیقه و 29 ثانیه به اتمام رسانده. البته این کار به واسطه استفاده از گلیچ صورت گرفته که برای ثبت رکورد های این چنینی، مسئله ای ندارد.

تاخیر؛ اصل همیشگی راکستار

معرفی هر کدام از نسخه های جی تی ای همیشه با واکنش مثبت هواداران این سری روبرو شده، اما از سویی آغازی است برای دورانی پر اضطراب برای همین دسته از گیمر ها که باید تاخیر های طولانی را تحمل نمایند. تمامی نسخه های مجموعه از زمان جی تی ای 3 تا به امروز با تاخیر های چند هفته ای یا چند ماه روانه بازار شده اند. قسمت سوم مجموعه برای تغییراتی به واسطه اتفاقات یازده سپتامبر برای سه هفته تاخیر خورد، وایس سیتی یک هفته برای تکمیل کردن موجودی فروشندگان و سن آندریاس یک هفته به دلیل نامشخصی دیرتر از تاریخ اعلام شده منتشر شد.

شرایط برای قسمت چهارم و پنجم حتی بدتر است جی تی ای 4 از اکتبر 2007 تا آپریل 2008 تاخیر خورد. قسمت پنجم سری نیز در ابتدا قرار بود طی دو ماه ابتدایی سال 2013 روانه بازار گردد، اما نهایتا در ماه سپتامبر همان سال به دست مخاطب ها رسید.

تسخیر درایور

زمانی که بازی های دنیا باز تازه به دنیای سه بعدی راه پیدا نموده بودند، درایور توانست با معرفی قابلیت های جدیدی تبدیل به یکی از نوآورترین بازی های زمان خود گردد. با این حال بعد از انتشار جی تی ای 3، سازندگان درایور همیشه سعی در تقلید از ساخته راکستار داشته اند و در این جهت ناپیروز بودند. استودیو راکستار نیز در مقابل بیکار نبود و در عناوین مختلف خود با قرار دادن کنایه های جالبی، شخصیت اصلی و بازی درایور را مسخره کرد.

پخش تلفن های واقعی در رادیو

تابستان قبل از انتشار جی تی ای 4، راکستار وبسایتی غیرواقعی را برای شبکه رادیو WKTT در این بازی راه اندازی کرد. وبسایتی که مخاطب ها می توانستند با شماره تلفن آن تماس گرفته و مسائل خود در رابطه با شرایط اجتماعی و مسائل دیگر موجود در شهر لیبرتی را مطرح نمایند. در نهایت، اما راکستار تعدادی از پیغام های ثبت شده از سوی کاربر ها را در بازی قرار داد و آن ها را به وسیله شبکه رادیو WKTT پخش کرد. جالب است که مجری این رادیو که با نام ریچارد بسشن شناخته می گردد توسط بازیگر مطرح سینمای هالیوود یعنی جیسون سودیکیس صداگذاری شده.

رقابت با سارق های دریایی

با آنالیز تمام آثار ساخته شده در صنعت سرگرمی متوجه می شویم که این دو قسمت انتهایی مجموعه فیلم های سارق های دریایی کارائیب هستند که هزینه فراوری بیشتری را از بازی جی تی ای 5 در اختیار داشته اند. هر چند سازندگان بازی های ویدئویی آمار دقیقی از بودجه خود را اعلام نمی نمایند، اما کارشناس ها اعتقاد دارند که 268 میلیون دلار برای توسعه جی تی ای 5 هزینه شده.

بودجه ای که این اثر را در سال 2013 تبدیل به پرهزینه ترین بازی تاریخ کرد. در مقابل، اما دو قسمت انتهایی مجموعه فیلم های سارق های دریایی کارائیب با بودجه 300 و 378.5 میلیون دلار فراوری شده اند که بالاتر از جی تی ای 5 قرار دارند.

منبع: برترین ها

به "7 حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید