گردشگری در کاشان در طول سال هم تداوم یابد

به گزارش وبلاگ ماشین، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، گردشگری در کاشان در طول سال هم تداوم یابد.

گردشگری در کاشان در طول سال هم تداوم یابد

محمدشریف زارعی، فرماندار ویژه کاشان در همایش گلاب گیری سنتی در باغ فین کاشان اضافه کرد: جهانگردی کاشان نباید محدود به یک فصل یا چند ماه باشد. این شهرستان با برخورداری از جاذبه های تاریخی و تنوع اقلیم و طبیعت زیبا باید به یک منطقه جهانگردی 365 روزه تبدیل گردد و باید برای تحقق این مهم کوشش گردد تا هر روز در این شهر زیبا جهانگرد داخلی و خارجی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بذر گل محمدی تاریخ هفت هزار ساله در کاشان دارد و هزار سال است که گلاب گیری به شکل سنتی در این منطقه انجام می گردد. یکی از ویژگی های منحصر بفرد کاشان که در جهان شناخته شده، آیین گلاب گیری سنتی است.

فرماندار ویژه کاشان بیان نمود: آیین گلاب گیری سنتی متعلق به کاشان است و هزار سال سابقه دارد، خانه کعبه با گلاب کاشان شستشو داده می گردد و آیین گلاب گیری باید به نام کاشان ثبت جهانی گردد.

زارعی گفت: بسیاری از جهانگردان و مسافران از سراسر جهان برای تماشا آیین سنتی گلاب گیری به کاشان سفر می نمایند، این مهم به رونق مالی منطقه یاری می نماید و گردش مالی بالایی برای شهرستان ایجاد می نماید.

وی اضافه کرد: توسعه گلاب گیری سنتی موجب تقویت اقتصاد روستایی شده و افرادی که در چند سال اخیر از روستا به شهر مهاجرت نموده اند دوباره به روستا برمی گردند، چون ثروت بین روستاییان توزیع خواهد شد و از توسعه جهانگردی برخوردار می شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کاشان هم گفت: این شهرستان با جغرافیای فرهنگی و اجتماعی گره خورده و به نام جهانگردی مزین شده و از هر سو که به اقتصاد این منطقه نگاه می کنیم، باید به جهانگردی توجه کنیم.

احمد دانایی نیا اضافه کرد: جهانگردی پایدار از معیارهای اصلی برنامه ریزی ماست و جغرافیای کاشان اقلیم متنوع داشته و این ظرفیتها شرایطی را فراهم می نماید که برای برنامه ریزی مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بنا داریم سال آینده رویداد گلاب گیری سنتی را به نام ایران در سازمان یونسکو ثبت کنیم، عزم مسئولان باید برنامه ریزی برای به فعلیت رساندن ظرفیتهای بالقوه کاشان باشد.

منبع: همگردی

به "گردشگری در کاشان در طول سال هم تداوم یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در کاشان در طول سال هم تداوم یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید