میراث فرهنگی کشور با کمبود نیروی انسانی روبرو است

به گزارش وبلاگ ماشین، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، میراث فرهنگی کشور با کمبود نیروی انسانی روبرو است.

میراث فرهنگی کشور با کمبود نیروی انسانی روبرو است

عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از بناها و آثار تاریخی و باستانی شهرستان میانه در جمع وبلاگ ماشین یکی از مسائل عمومی میراث فرهنگی را کمبود نیروی انسان به علت محدودیت های مالی دولت اعلام کرد و افزود: هرچند بخش زیادی از بودجه دولت برای حقوق و دستمزد کارکنان استفاده می گردد، اما به منظور امور حساسی مانند نگهداری از اماکن، آثار تاریخی و گردشگری باید استثنا قائل شد.

وی در عین حال اظهار کرد: در این حوزه نیز میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حد توان سعی می نماید تا کمبود نیرو را در نقاط مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی و شهرستان میانه جبران کند.

ضرغامی نبود راههای دسترسی را از چالش ها و مسائل عمده حوزه گردشگری برشمرد و با بیان اینکه این مشکل سبب شده است تا مزیت ها و ظرفیت های گردشگری کشور به طور کامل نمایان نگردد.

وی ادامه داد: مهمترین مانع برای دسترسی به نقاط گردشگری کشور به خصوص آنهایی که در دوردست هستند، عدم راه دسترسی و یا راه بی کیفیت و نامناسب است که در این راستا اعتبارات ویژه ای تخصیص خواهیم داد.

وی شهرستان میانه را یکی از منطقه ها میراث و گردشگری آذربایجان شرقی خواند که به علت نبود راههای دسترسی مناسب، ظرفیت های آن نهفته مانده است که برای جهش شهرستان در حوزه های موردنظر کوشش هایی در حال اجرا است.

ضرغامی با تاکید بر اینکه باید عقب ماندگی شهرستان میانه از نظر تاریخی جبران گردد، گفت: این شهرستان ظرفیتهای بالایی در حوزه های میراث، صنایع دستی و گردشگری دارد اما نسبت به این ظرفیت ها دچار یک عقب ماندگی تاریخی است که باید جبران گردد.

وی به بازدید خود از کاروانسرای جمال آباد میانه اشاره و افزود: این کاروانسرا یکی از قدیمی ترین کاروانسراهای کشور و قابل توجه از لحاظ وسعت، معماری و بنای خاص مربوط به دوره صفویه است که در جمع 23 کاروانسرای دیگر کشور برای بازدید نمایندگان یونسکو جهت ثبت دنیای به تصویب رسیده و سال جاری در نشست یونسکو به نتیجه خواهد رسید.

ضرغامی گفت: جهت تکمیل کاروانسرای جمال آباد اعتبارات لازم را تامین خواهیم کرد تا این کاروانسرا جهت ثبت دنیای آماده شده و میانه دارای یک اثر مهم در دنیا باشد. وجود 23 پل تاریخی با قدمت 200 سال در میانه که قدیمی تر از 33 پل اصفهان است، از بناهای تاریخی مهم است و با تامین اعتبار مستقل جهت بازسازی و آماده سازی راههای دسترسی میتوان زمینه لازم برای گردشگری را فراهم آورد.

وی ادامه داد: شهرستان میانه باید از حالت گذری به هدف گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل گردد تا مسافرانی که از این مسیر گذر می نمایند حتی برای یک روز نیز شده در این شهرستان اقامت داشته و از ظرفیت های گردشگری آن بهره لازم را ببرند.

ضرغامی از آنالیز استقرار امکانات تفریحی مانند تله کابین و پل معلق در فضاهای تفریحی و گردشگری شهرستان میانه اطلاع داد و افزود: با آمایش نهایی از نظر فنی تصمیم لازم در این باره اتخاذ خواهد شد و فرصت های سرمایه گذاری را اعلام خواهیم کرد تا با مجموعه ای از اقدامات، تحولی بزرگ در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را در این منطقه ببینیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن زیارت امامزاده اسماعیل (ع)، از مناره دوره صفوی در محوطه امامزاده، یادمان سمبلیک اتفاق دهقان فداکار، پل تاریخی شهرچای و پل دختر میانه بازدید کرد.

منبع: همگردی

به "میراث فرهنگی کشور با کمبود نیروی انسانی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی کشور با کمبود نیروی انسانی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید