کو: آیفون 14 با مسائل کنترل کیفی سنسور دوربین عقب روبرو شده است

به گزارش وبلاگ ماشین، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل امروز با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که اپل با مسائل کنترل کیفیت در لنز دوربین پشتی آیفون 14 دست و پنجه نرم می کند که باعث ترک خوردن برخی از لنزهای این گوشی هوشمند شده است. این مشکل موجب شده که اپل سفارشات دوربین آیفون 14 را به یک تأمین کننده دیگر واگذار کند تا این موضوع نتواند به برنامه های عرضه این محصولات در اواخر پاییز امسال لطمه بزند.

کو: آیفون 14 با مسائل کنترل کیفی سنسور دوربین عقب روبرو شده است

آقای کو گفته که تأثیر این مشکل ایجاد شده، بر عرضه آیفون 14 به لطف یک تأمین کننده نو به حداقل خواهد رسید و امیدواریم مسئولان غول فناوری آمریکایی هر چه زودتر به آن رسیدگی کنند. انتظار می رود فروش آیفون 14 بیشتر از آیفون 13 باشد و طبق گزارش ها، سامسونگ 80 میلیون نمایشگر آیفون 14 را برای سه ماهه سوم سال جاری آماده می کند.

این طور که به نظر می رسد، اپل حدود دو ماه دیگر از سری نو گوشی های پرچم دارش یعنی آیفون 14 رونمایی خواهد کرد. هر چه به روز رونمایی از این گوشی ها نزدیک تر می شویم، انتظار می رود که خبرها و شایعات زیادی در این مورد منتشر شود. اخیراً تصاویری از ماکت های نو سری آیفون 14 در رسانه های خبری منتشر شده که مشخصات خوبی از جزئیات طراحی این گوشی های پرچم دار به ما داده است.

از جنبه طراحی اگر بخواهیم به این سری نگاه کنیم، می توانیم بگوییم که مدل های آیفون 14 بسیار شبیه مدل های آیفون 13 خواهند بود، به استثنای یک تغییر مهم که در سری آیفون 14 مدلی به نام آیفون مینی وجود نخواهد داشت. اما اپل دو آیفون 6.1 اینچی (آیفون 14 و آیفون 14 پرو) به همراه دو آیفون 6.7 اینچی (آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس) را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در همین رابطه، مدل های پرو سری آیفون 14 در پنل جلویی از صفحه نمایشی استفاده می کنند که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. طراحی حفره کپسولی در کنار حفره دایره ای شکل فرق زیادی با طراحی بریدگی شکل ندارد، اما طبیعتاً فضای بیشتری را در اختیار سیستم دوربین سلفی قرار خواهند داد که تجربه بهتر عکاسی را به کاربران ارائه خواهد داد.

از قابل توجه ترین تغییرات مدل های پرو سری آیفون 14 می توان به طراحی قاب پشتی آن اشاره کرد. روی این قاب، سیستم دوربین آیفون 14 پرو برآمدگی نسبتاً زیادی دارد. همچنین سنسور دوربین اصلی این گوشی های هوشمند قرار است با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی جایگزین شوند. گفته می شود که میزان سنسور دوربین این گوشی ها بیش از 57 درصد بزرگ تر از سنسور قبلی خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که در دسترس داریم فقط مدل های پروی سال جاری چیپست نو A16 را دریافت خواهند کرد، در حالی که مدل های 14 و 14 پلاس به استفاده از تراشه A15 که در سری آیفون 13 اپل استفاده می شود، ادامه خواهند داد. آقای کو می گوید که آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر گوشی های آیفون را خواهد داشت. این تحلیلگر مطرح بر این باور است که دوربین سلفی سری آیفون 14 از قابلیت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می کند. از دیگر تغییرات دوربین سلفی نو آیفون 14، می توان به لنز شش قسمتی آن اشاره کرد.

در مجموع می توان گفت تغییرات و اصلاحاتی که اپل در طراحی مدل های پرو آیفون 14 ایجاد کرده به دلیل افزایش ارتفاع، میزان ماژول و سنسور دوربین این گوشی ها است تا ناهماهنگی های پدید آمده صدمه ای به جذابیت طراحی آن ها وارد نکند. به احتمال بسیار زیاد، 22 شهریور ماه طی مراسمی از این گوشی های هوشمند نو رونمایی می شود و باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در مورد این سری منتشر خواهد شد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "کو: آیفون 14 با مسائل کنترل کیفی سنسور دوربین عقب روبرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کو: آیفون 14 با مسائل کنترل کیفی سنسور دوربین عقب روبرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید