کسب عایدی با کاشت و احداث باغ گردوی ژنوتیپ رویال

به گزارش وبلاگ ماشین، یکی از روش های سرمایه گذاری طولانی مدت و کسب عایدی در زمینه کشاورزی، کاشت و احداث باغ گردو است.

کسب عایدی با کاشت و احداث باغ گردوی ژنوتیپ رویال

شاید فکر کنید که در منطقه ها سردسیر و کوهستانی، امکان کاشت نهال گردو وجود ندارد، یا اینکه قصد احداث باغ گردو را داشه اید، اما زمین تان در منطقه کوهستانی قرار داشته و هرساله با سرمازدگی روبرو بوده، یا درختان گردوی شما، پابلند بوده و جمع آوری محصولاتش دردسر ساز است. با این حال، همچنان علاقه مند به احداث باغ گردو هستید. در این صورت با ما همراه باشید تا نهال گردویی به شما معرفی کنیم که تمامی این مسائل را برایتان آسان می نماید.

قبل از آشنایی با خصوصیات رقم گردویی که قصد معرفی آن را داریم، ضروری است بدانید که در احداث باغ میوه به خصوص احداث باغ گردو، مواردی وجود دارد که حتما باید آنالیز گردد. از جمله این موارد؛ آنالیز سن بازدهی مالی نهال و محاسبه عایدی براساس تورم سالانه است.

احداث باغ گردو یک طرح بلند مدت است و شما با درختان گردوی محلی در زمان کوتاه به عایدی نمی رسید. اما با گردویی که در این مطلب آن را معرفی می کنیم در مدت 4 سال به عایدی قابل توجهی خواهید رسید.

دومین مورد مهم در انتخاب نوع رقم، توجه به شرایط اقلیمی منطقه و اطلاع از ارتفاع زمین محل کاشت از سطح دریای آزاد است. امروزه با فراوری رقم های مختلف گردو در ایران، باغداران در انتخاب نوع رقم مناسب با ارتفاع محل کاشت دچار سردرگمی شده اند. دقت کنید که نوع رقم را حتما باتوجه به ارتفاع از سطح دریای آزاد انتخاب کنید.

ارقام گردو متناسب با سطح ارتفاع از دریای آزاد

  • گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7: 300 تا 3400 متر
  • گردو ژنوتیپ 9: 500 تا 2000 متر
  • گردو فرنور: 500 تا 1800 متر
  • گردو چندلر: 500 تا 1200 متر
  • گردو کانادایی: 500 تا 1000 متر
  • گردو جمال، پدرو، هاروارد: 500 تا 2200 متر

ارقام مختلف گردو از نظر سطح ارتفاع محدود هستند، اما گردوی ژنوتیپ محدودیت زیادی ندارد و به خاطر همین خصوصیت، جزو معدود گردوهایی است که در بیشتر منطقه ها ایران قابل کشت است.

گردوی ژنوتیپ رویال تیپ 7، اولین بار به وسیله شرکت رویال نهال آرمین قاسمی ثبت و اصلاح شده است. گردوی ژنوتیپ رویال اصلاح شده، ارگانیک است و به هیچ عنوان تراریخته محسوب نمی گردد. به همین علت در مقابل آفات و بیماری ها کاملا مقاوم است.

ویژگی های ممتاز گردوی ژنوتیپ رویال آن را به محبوب ترین و مالی ترین نهال گردو در خاورمیانه تبدیل نموده است. از مهمترین ویژگی های گردوی ژنوتیپ رویال تیپ 7 می توان به دیرگل و دیربرگ ده بودن آن اشاره نمود. این رقم 15 روز دیرگل تر از ارقام خارجی از جمله گردوی پدرو است. بازه گلدهی گردوی ژنوتیپ از اردیبهشت تا خرداد ماه است.

به علت خصوصیت دیرگل و زود خزان بودن رقم گردوی ژنوتیپ، کاشت آن در منطقه های که کوهستانی و سردسیر هستند حرکت هوشمندانه ای است. کارشناسان رویال نهال، کاشت این رقم را در منطقه های که سرمای بهاره دارند و سرمای زمستانه آنها تا منفی 25 درجه و گرمای تابستانه آنها تا 45 درجه است، توصیه می نمایند. بنابراین می توان گفت این رقم برای کاشت در منطقه ها سردسیر، نیمه سردسیر و نیمه گرمسیر مناسب است.

دومین ویژگی شاخص گردوی ژنوتیپ رویال، پاکوتاه بودن آن است. این رقم همچون گردوهای محلی 20 متر ارتفاع نمی گیرد و نهایت ارتفاع آن به 4 تا 4/5 متر می رسد. به همین علت تاج آن پهن و گسترده می گردد و بهتر است با فاصله 7*6 کاشته گردد. با توجه به این فاصله کاشت، در هر هکتار می توان 240 اصله از این رقم کشت کرد. به علت خصوصیت تراکم بالا در هکتار، این رقم جزو ارقام مالی محسوب می گردد.

باغداران با صرف هزینه اندک برای احداث یک هکتار باغ گردو (حدودا 30 میلیون تومان) پس از گذشت زمان اندکی می توانند به عایدی کلانی برسند. گردوی ژنوتیپ رویال از سال چهارم می تواند 20 کیلو بار خشک چوبی بدهد. محصول آن در حال حاضر در بازار 200 هزار تومان به فروش می رسد. در واقع در سال چهارم باغدار می تواند از هر درخت 4 میلیون سود دریافت کند. در نظر داشته باشید که در سال های آینده قیمت این محصول در بازار افزایش خواهد یافت. ناگفته نماند باردهی این محصول در زمان بالغ شدن به 70 کیلوگرم بار خشک برای هر درخت می رسد.

گردوی ژنوتیپ رویال برخلاف گردوهای محلی از سال اول باردهی دارد. باردهی گردوی ژنوتیپ رویال خوشه ای بوده و خوشه های آن 4 یا 5 تایی است. به همین علت مقدار گردو ها، کاملا درشت بوده و وزن هر کدام 15 تا 17 گرم است. پوست این نوع گردو کاملا کاغذی بوده و محصولش تخم مرغی شکل است و با فشار دست به راحتی می شکند. رقم گردوی ژنوتیپ به علت داشتن اصالت ایرانی و خصوصیت خود گرده افشانی، دارای مغز سفید، توپر و پرچرب بوده و طعم و مزه دلچسبی دارد، به همین علت کاملا صادراتی و بازار پسند است.

عمر گردوی ژنوتیپ رویال

امروزه بسیاری از باغداران و کشاورزان بر این باورند که عمر مفید گردوهای پاکوتاه کم است، اما گردوی ژنوتیپ رویال از این قاعده مستثنی است. عمر مفید این گردو بالای 100 سال است، البته عواملی چون آبیاری، هرس و کوددهی نیز روی این عدد بی تاثیر نیست.

آبیاری و خاک مناسب نهال گردوی ژنوتیپ رویال

آبیاری گردوی ژنوتیپ رویال به صورت کاملا دیم جواب نمی دهد اما زمانی که تبدیل به درخت بالغ گردد می توان به حالت نیمه دیم آن را آبیاری کرد. البته مقدار بارش سالانه را نباید نادیده گرفت. در منطقه ها نیمه گرمسیر و خشک آبیاری این رقم باید هفته ای 50 الی 100 لیتر باشد (البته نیمه اول سال)، در منطقه ها کوهستانی و سردسیر، آبیاری این درختان باید از شهریور ماه قطع گردد.

مناسب ترین خاک برای کاشت نهال گردوی ژنوتیپ رویال، خاک شنی لومی است. البته در خاک های سنگلاخی، رسی و سنگین حتما باید اصلاح خاک صورت گیرد.

خرید نهال گردو از نهالستان رویال

خرید نهال شناسنامه دار و دارای گواهی اصالت و سلامت تنها از موسسه معتبر و دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی، رویال نهال امکان پذیر است. این مجموعه با ارائه فاکتور ثبتی، اصالت و کیفیت نهال های تحویلی به مشتری را تضمین می نماید. لذا با اطمینان خاطر از این مجموعه خرید کنید و خریدی امن را تجربه کنید.

با توجه به موارد بالا می توان گفت با کاشت این نهال گردو به عایدی بالایی خواهید رسید.

برای خرید نهال گردو به صورت حضوری و غیر حضوری با ما در تماس باشید.

میاندوآب، انتهای کوی رابری، نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی، نهالستان آرمین قاسمی

09141811520

09301811520

09201811520

09021811520

04445330527

برای اطلاعات بیشتر به سایت ROYALNAHAL.COM مراجعه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "کسب عایدی با کاشت و احداث باغ گردوی ژنوتیپ رویال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب عایدی با کاشت و احداث باغ گردوی ژنوتیپ رویال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید