کامل اف: ازبکستان خواستار تسریع پروسه عضویت در سازمان تجارت جهانی است

به گزارش وبلاگ ماشین، وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: تاشکند خواهان اتمام سریع گفت وگوها بر سر عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی است.

کامل اف: ازبکستان خواستار تسریع پروسه عضویت در سازمان تجارت جهانی است

به گزارش خبرنگار وبلاگ ماشین در تاشکند، عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست مطبوعاتی در خاتمه نشست شورای همکاری ها با اتحادیه اروپا گفت: تاشکند خواهان اتمام سریع گفت وگوها بر سر عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی است.

وی گفت: ما مدت مشخص مشخص نمی کنیم اما کوشش ها برای اتمام سریع تر تمام پروسه گفت وگوها چه در خصوص امضای قرارداد مبنی بر شراکت و همکاری با اتحادیه اروپا و چه در خصوص عضویت در سازمان تجارت جهانی وجود دارد.

در ادامه وزیر امور خارجه ازبکستان در ارتباط با قرارداد با اتحادیه اروپا گفت: ممکن است این اقدام در سال آینده میلادی اجرایی گردد.

در آخر ماه نوامبر سال 2017 میلادی شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب سفر خود به کره جنوبی گفت که این کشور فعالیت برای ورود به سازمان تجارت جهانی را از سر گرفته است.

در ماه جولای سال 2019 میلادی طرف ازبکی به سازمان تجارت جهانی یادداشت تفاهم تجدید شده در خصوص رژیم تجارت خارجی برای آنالیز درخواست جهت عضویت این کشور در این سازمان را تحویل داد.

پیشتر آلن وولف معاون مدیر کل سازمان تجارت جهانی گفت که گفت وگوهای مقامات ازبکستان برای ورود به سازمان می تواند 2 سال ادامه پیدا کند.

علاوه بر این، در ماه اکتبر اعلام شد که ازبکستان برنامه ریزی می نماید تا خاتمه سال 2021 میلادی قراردادی را مبنی بر منطقه آزاد تجاری با اتحادیه مالی اوراسیا امضا کند.

در این میان ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا گفت که عضویت ازبکستان در اتحادیه مالی اوراسیا می تواند ورود این کشور را به سازمان تجارت جهانی با مشکلاتی روبرو کند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کامل اف: ازبکستان خواستار تسریع پروسه عضویت در سازمان تجارت جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامل اف: ازبکستان خواستار تسریع پروسه عضویت در سازمان تجارت جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید