چهارمین کنفرانس ملی اویونیک آذرماه امسال برگزار می شود

به گزارش وبلاگ ماشین، چهارمین دوره کنفرانس ملی اویونیک (الکترونیک هوانوردی) 13 و 14 آذرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

چهارمین کنفرانس ملی اویونیک آذرماه امسال برگزار می شود

به گزارش گروه فناوری وبلاگ ماشین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تازه های صنعت الکترونیک هوانوردی در چهارمین دوره کنفرانس ملی اویونیک ارائه می شود تا پژوهشگران و متخصصان این حوزه در تعامل با یکدیگر برای ارتقای بیش تر این حوزه گام بردارند. این رویداد 13 و 14 آذرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود تا شاهد ارتباط حداکثری صنعت و دانشگاه باشیم.

نجفی دبیر اجرایی این رویداد درباره برگزاری آن بیان نمود: این رویداد هر دو سال به صورت ملی برگزار می شود و در آن شاهد گردهمایی متخصصان، پژوهشگران و صنایع درگیر با این حوزه هستیم تا گامی برای پیشبرد دانش اویونیک در کشور باشد.

وی ادامه داد: کنفرانس ملی اویونیک محلی برای ارائه آخرین دستاورد های صنعتی، آکادمیک، دانشگاهی و محصولات به روز و نوآورانه در این حوزه است. علاوه بر این در آن چالش ها و نیاز های مطرح می شود تا پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان برای رفع این نیاز اقدام کنند.

نجفی هدف از برگزاری این رویداد را جمع کردن بازیگران این زیست بوم زیر سقف دانست و افزود: همچنین نمایشگاه جانبی همزمان با رویداد برگزار می شود تا شرکت های دانش بنیان و صنایع آخرین محصولات فناورانه و دستارود های خود را در آن نمایش دهند و فرصتی برای توسعه بازار این محصولات است. برگزاری 14 کارگاه تخصصی در زمینه های صنعتی این دانش از دیگر برنامه های این رویداد است. البته سعی شده تا با ارائه مقالات نوآورانه مرتبط با مهندسی اویونیک گامی دیگر برای ارتقاء این حوزه برداشته شود.

به گفته وی، برگزاری این کنفرانس همگرایی بیش تر صنایع و دانشگاه های بزرگ کشور را به دنبال دارد و بستری برای رشد علمی و صنعتی این حوزه در کشور است.

نجفی در بخش بعدی سخنان خود درباره رشته اویونیک گفت: اویونیک در رشته های مختلف همچون مهندسی برق، الکترونیک، کنترل مخابرات و مهندسی کامپیوتر که در هواگرد های مسافربری و تجاری مطرح است، کاربرد دارد. در دنیا این رشته از نظر فناوری و آکادمیک در مرز علم برق و الکترونیک است. زیرا در صنعت هوایی به پیشرفته ترین فناوری ها نیاز است. از سویی بیش از 30 درصد صنعت هوایی از نظر تجاری مربوط به این حوزه است و گردش مالی بالایی دارد.

با توجه به پیشرفت های این صنعت این سهم در حال افزایش است. در کشور ما نیز در دهه اخیر به علت توجه به ساخت هواگرد های تجاری و نظامی این حوزه مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و با ورود صنایع و شرکت های دانش بنیان شاهد رونق بیشتر آن هستیم.

چهارمین دوره کنفرانس ملی اویونیک با حمایت معاونت علمی و فناوری و توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چهارمین کنفرانس ملی اویونیک آذرماه امسال برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین کنفرانس ملی اویونیک آذرماه امسال برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید