پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنج شنبه 21 مرداد 1400

به گزارش وبلاگ ماشین، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده شرایط جوی استان تهران، آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می شود. فردا پنج شنبه 21مرداد ماه 1400 آسمان تهران صاف و شاخص آلودگی هوا هم در شرایط سبز خواهد بود.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنج شنبه 21 مرداد 1400

به گزارش وبلاگ ماشین، امروز آسمان تهران آفتابی و دمای امروز تهران در طول شب از بیست و هفت درجه به مرور و در طول روز به سی و هشت درجه می رسد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 37 درجه سانتیگراد خواهد بود

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: آسمان تهران فردا (21 مرداد ماه) آفتابی با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (22 مرداد ماه) هم آفتابی و با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم حاکی از آن است که صبح امروز (20مرداد ماه) در برخی منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد کرد و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن غلظت این آلاینده در برخی منطقه ها افزایش پیدا خواهد کرد و می تواند باعث کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات بعدازظهر شود.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می رود که در بیشتر منطقه ها پرتردد از غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق کاسته شود و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (21 مرداد ماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول باقی می ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می تواند در برخی منطقه ها موجب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (21 مرداد ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

نقشه شرایط جوی کشور طی امروز

در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور خصوصا زابل و خراسان جنوبی، وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس، رشد ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنج شنبه 21 مرداد 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنج شنبه 21 مرداد 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید