پشتیبانی رسمی از تکنولوژی DLSS انویدیا به استارفیلد اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ ماشین، چند ماهی از عرضه بازی استارفیلد (Starfield) می گذرد و این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. نکته اصلی استارفیلد اینجاست که نه تنها برای کنسول های ایکس باکس عرضه شد بلکه برای کامپیوتر عرضه شد و از آنجایی که در سبک نقش آفرینی و شوتر است، تجربه آن روی کامپیوتر می تواند بسیار لذت بخش باشد.

پشتیبانی رسمی از تکنولوژی DLSS انویدیا به استارفیلد اضافه می گردد

در زمانی که سیستم مورد احتیاج بازی استارفیلد اعلام شد، معین بود که این بازی سنگین است. با توجه به حجم بسیار بزرگی هم که دنیای استارفیلد دارد کاملاً منطقی است که برای اجرا شدن احتیاج به یک دستگاه قدرتمند داشته باشد. این موضوع باعث شد که افراد با سیستم های ضعیف نتوانند استارفیلد را تجربه نمایند یا در صورت خریداری بازی، تجربه خوب و روانی نداشته باشند.

چیزی که می توانست به یاری افراد با سیستم ضعیف یا حتی افراد با سیستم قوی بیاید و تجربه استارفیلد را برای آن ها بهتر کند، سیستم DLSS بود. کمتر کسی با سیستم DLSS آشنایی ندارد ولی به طور کلی این سیستم بازی را در رزولوشن پایین تر رندر نموده و با استفاده از هوش مصنوعی بازی را با رزولوشن بالاتر به کاربر ارائه می دهد. پیشرفت DLSS به حدی رسید که در نسخه 3.5 این سیستم توانایی ساخت یک فریم کامل را دارد که می تواند در افزایش نرخ فریم تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

از همان ابتدای عرضه باز استارفیلد، کاربران کامپیوتر این بازی از نبود سیستم DLSS احساس نارضایتی کردند. نکته جالب اینجاست که سیستم FSR که رقیب DLSS بود در این بازی وجود داشت ولی سیستم FSR تنها برای کارت های گرافیکی شرکت AMD بوده که هواداران کمتری در دنیای کامپیوتر نسبت به کارت های شرکت انویدیا دارند. در نتیجه بیشتر کاربران گفتند که بازی استارفیلد احتیاج به DLSS دارد. این ماجرا ادامه داشت تا اینکه شرکت بتسدا (Bethesda) گفت در به روزرسانی های بعدی این قابلیت را به بازی استارفیلد اضافه خواهد نمود.

حال در به روزرسانی هفته آینده بازی استارفیلد، بتسدا قرار است موارد زیادی را به این بازی اضافه کند. از سیستم DLSS گرفته تا توانایی تغییر در HDR و موارد دیگر که همگی باعث خواهند شد بازی استارفیلد از لحاظ بصری بسیار زیبا بشود. همینطور اینکه DLSS باعث خواهد شد تا کاربران با سیستم های ضعیف ولی تازه هم بتوانند این بازی را تجربه نمایند.

نکته جالب اینجاست که پشتیبانی بازی استارفیلد از سیستم DLSS به طور کامل است. به این معنا که شرکت سازنده میخواهد تا حتی توانایی ساخت فریم را نیز به این بازی اضافه کند تا برترین تجربه این قابلیت در بازی استارفیلد وجود داشته باشد. این به روزرسانی ها در ابتدا در قالب یک نسخه آزمایشی و بتا به بازی استارفیلد اضافه خواهند شد تا کاربران بتوانند در خصوص آن نظر بدهند. پس از آن شرکت بتسدا به طور رسمی این امکانات را به بازی اصلی هم اضافه خواهد نمود.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "پشتیبانی رسمی از تکنولوژی DLSS انویدیا به استارفیلد اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی رسمی از تکنولوژی DLSS انویدیا به استارفیلد اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید