ویران کننده ترین طوفان در آمریکا

به گزارش وبلاگ ماشین، رئیس جمهوری آمریکا در پی طوفان سهمگین در استان کنتاکی آمریکا که تا به امروز منجر به کشته شدن دستکم 70 نفر و خسارات بسیاری شده است، در این استان شرایط اضطراری گفت.

ویران کننده ترین طوفان در آمریکا

به گزارش وبلاگ ماشین، جو بایدنرئیس جمهور آمریکا پس از وقوع طوفان در استان کنتاکی و چهار استان دیگر که تا به امروز به کشته شدن ده ها نفر منجر شده است، در استان کنتاکی شرایط اضطراری گفت و این حادثه را یک تراژدی دانست.

کاخ سفید در بیانیه ای گفت که شرایط اضطراری در کنتاکی وجود دارد و بایدن دستور داده است اقدامات لازم برای تامین رفاه عمومی و اقدامات محلی به دلیل شرایط اضطراری ناشی از طوفان های شدید انجام شود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، قرار است منابع فدرال به دستور رئیس جمهوری برای کاهش رنج ناشی از پیامد های ویرانگر این طوفان ها افزایش یابد.

در همین حال بایدن شامگاه شنبه به وقت محلی به وبلاگ ماشین گفت که دولت فدرال تمام تلاش خود را برای کمک به افراد و جوامع آسیب دیده انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که به طور منظم در مورد شرایط، اطلاعات به روز دریافت می کند و آژانس فدرال مدیریت اضطراری برای افراد آسیب دیده مسکن اضطراری فراهم خواهد کرد.

بایدن به برنامه های خود برای سفر به محل حادثه اشاره کرد، اما گفت که این سفر در زمانی انجام خواهد شد که حضورش مانعی برای تیم های امداد و نجات ایجاد نکند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، از جمعه شب تا صبح شنبه به وقت محلی، چندین استان در جنوب و غرب آمریکا تحت تاثیر طوفان ها و گردباد های شدید قرار گرفتند و تنها در استان کنتاکی حداقل 70 نفر کشته و برق ده ها هزار مشترک قطع شده است. استان های ایلینوی، تنسی، میسوری و آرکانزاس نیز تحت تأثیر طوفان قرار گرفته اند.

این طوفان خسارات سنگینی برجای گذاشت به طور مثال سقف سوله بزرگ آمازون که میزان ای به وسعت یک زمین فوتبال داشت بر روی سرکارگران خراب شده است همچنین 70 نفر از کارکنان کارخانه شمع سازی هنوز زیر آوار هستند.

گردباد ها و طوفان های شدید آب و هوایی در نتیجه حرکت یک جبهه سرد به سمت غرب میانه بوده که پس از چند روز هوای گرمتر به وجود آمده است.

فرماندار استان کنتاکی آمریکا دراین باره گفت به نظر می رسد شمار کشته شدگان طوفان در منطقه ها غربی این استان بین 70 تا 100 نفر برسد.

منبع: فرارو

به "ویران کننده ترین طوفان در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویران کننده ترین طوفان در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید