شرایط آب و هوا امروز 29 شهریور 1401؛ باران 5 روزه در بعضی منطقه ها کشور

به گزارش وبلاگ ماشین، سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران 5 روزه در بعضی منطقه ها کشور نسبت به سیلاب ناگهانی، آب گرفتگی معابر و برخورد صاعقه در 9 استان طی امروز هشدار داد.

شرایط آب و هوا امروز 29 شهریور 1401؛ باران 5 روزه در بعضی منطقه ها کشور

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در منطقه های از جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شمال فارس به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می دهد. در سایر منطقه ها کشور جو آرام و پایداری حاکم خواهد بود.

علاوه بر این منطقه ها در ارتفاعات شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خفیف و پراکنده پیش بینی می گردد. فردا در ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان، شمال فارس، بعضی منطقه ها اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده پیش بینی شده، ضمن این که در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه ابرناکی و بارش پراکنده روی می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه 31 شهریور ماه با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و شمال کرمانشاه رگبار باران و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

در دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و دامنه های زاگرس در استان های همدان، مرکزی، قم و شمال اصفهان ابرناکی گاهی وزش باد و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

روز آدینه اول مهر 1401 در ارتفاعات واقع در شمال غرب و شنبه هفته آینده در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان ابرناکی و وزش باد گاهی بارش پراکنده روی می دهد و در سایر منطقه ها کشور جو ارام و پایداری استقرار می یابد.

توصیف سامانه: رشد ابر های همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک

منطقه اثر:

سه شنبه 1401/06/29: جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب غرب کرمان، شرق و شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و جنوب غرب مرکزی.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال صاعقه، احتمال آب گرفتگی محلی معابر، احتمال آسیب به سازه های موقت.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه مسیل ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به صنعت کشاورزی.

منبع: فرارو

به "شرایط آب و هوا امروز 29 شهریور 1401؛ باران 5 روزه در بعضی منطقه ها کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آب و هوا امروز 29 شهریور 1401؛ باران 5 روزه در بعضی منطقه ها کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید