هشدار نارنجی به 2 استان؛ از رگبار باران و تگرگ تا وزش باد شدید و گرد و خاک

به گزارش وبلاگ ماشین، سازمان هواشناسی درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های جوی برای 2 استان هشدار نارنجی صادر کرد.

هشدار نارنجی به 2 استان؛ از رگبار باران و تگرگ تا وزش باد شدید و گرد و خاک

به گزارش وبلاگ ماشین، سازمان هواشناسی درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در بعضی نقاط کشور هشدار در روز آدینه 1402/02/15 نارنجی صادر کرد.

  • رگبار باران و رعد و برق در 10 استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران و البرز | افزایش دمای هوا از فردا

بر این اساس، فردا 2 استان خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک و در بعضی نواحی تگرگ را تجربه خواهند کرد.

بر اثر این مخاطره لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ در استان های یاددشده محتمل خواهد بود.

سازمان هواشناسی به ساکنان، مسافران و مسئولان منطقه ها فوق موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آب روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار نارنجی به 2 استان؛ از رگبار باران و تگرگ تا وزش باد شدید و گرد و خاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی به 2 استان؛ از رگبار باران و تگرگ تا وزش باد شدید و گرد و خاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید