موج سرما در مناطقی از آسیا و خاورمیانه

به گزارش وبلاگ ماشین، سازمان هواشناسی پاکستان (PMD) از مه گرفتگی شدید، محدودیت دید و نیز پیش بینی بارش برف و باران در مناطقی از این کشور خبر داده است.

موج سرما در مناطقی از آسیا و خاورمیانه

به گزارش وبلاگ ماشین، به دلیل مه گرفتگی شدید و کاهش دید در مناطقی از استان پنجاب بخش هایی از جاده های اصلی این استان از روز شنبه مسدود شده است.

مقامات پلیس پاکستان از مردم خواسته اند که از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت لزوم به خروج از منزل بیشتر احتیاط کرده و نکات ایمنی را رعایت نمایند.

در پی این مه گرفتگی شدید، برخی پروازهای فرودگاه لاهور لغو و برخی دیگر با تاخیر روبرو شده اند.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی Geo TV همچنین سازمان هواشناسی پاکستان برای تعدادی از شهرهای این کشور، بارش برف و باران را پیش بینی کرده است.

در عین حال رسانه ها و شبکه های اجتماعی از بارش برف طی روزهای اخیر در کشورهای عربستان و لبنان خبر می دهند.

در حالیکه این روزها مناطقی از خاورمیانه با نوسانات جوی و کاهش کم سابقه دما روبرو هستند برخی دیگر از کشورهای آسیایی نیز با بارش برف و باران سنگین و اختلال در رفت وآمدها روبرو شده اند.

بنابر این گزارش در ارمنستان برف و کولاک شدید، باعث بسته شدن برخی جاده ها و مسیرها شده است. در این مناطق همچنین کاهش دید افقی گزارش شده است.

وزارت حمل و نقل ارمنستان از تلاش بی وقفه برای پاکسازی جاده ها با استفاده از شن و نمک خبر داد.

در چین نیز ادامه بارش برف باعث مسدود ماندن اتوبان ها، لغو پروازها و سفرهای قطارها و حتی لغو شدن بازی فوتبال بین تیم های ازبکستان و ویتنام در این کشور شد. بیش از 100 سفر قطارها در یک استان چین، 95 پرواز در فرودگاه بین المللی ووهانتیانهه و 30 پرواز در فرودگاه نانینگ لغو شدند.

کارشناسان هواشناسی از کاهش بارش برف در این کشور طی هفته آینده خبر دادند اما افت هوا همچنان ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که در اروپا نیز برخی مناطق همچنان با بارش های سنگین و مسائل متعاقب آن دست به گریبان هستند.

برای مثال در فرانسه، هشدارها نسبت به طغیان رودخانه سن پاریس، افزایش یافته اند. در صورت تداوم بارش باران در فرانسه این رودخانه با طغیان شدیدتری روبرو خواهد شد.

با توجه به پیش بینی بارش بیشتر باران در هفته آینده، حدود 1000 نفر از خانه هایشان تخلیه شده اند و 1500 خانه نیز با قطعی برق روبرو شده اند.

تردد تمامی قایق ها در این رودخانه متوقف شده و یک جاده اصلی به همراه برخی جاده های فرعی در اطراف این رودخانه همچنان بسته مانده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "موج سرما در مناطقی از آسیا و خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج سرما در مناطقی از آسیا و خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید