مزایای بازاریابی ویدیویی برای جلب مشتری

به گزارش وبلاگ ماشین، چه یک استارت آپ کوچک باشید و چه یک شرکت بزرگ خواهید آموخت که چگونه ویدئو می تواند به شما در رسیدن به نتایج و دستیابی به اهداف تجاری تان یاری کند. در ادامه به مهم ترین مزایای ویدئو پرداختیم:

مزایای بازاریابی ویدیویی برای جلب مشتری

1) کسی که ویدیو می بیند باور می نماید

تبلیغات ویدیویی ابزاری قدرتمند برای ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان هدف شماست؛ زیرا به شما امکان می دهد تخصص خود را به نمایش بگذارید و اطلاعاتی ارزشمند را به روشی حرفه ای و مجذوب نماینده ارائه دهید.

به طور مثال اگر شما یک ارائه دهندۀ خدمات هستید می توانید از محتوای ویدئویی برای نشان دادن دانش و تخصص خود در زمینۀ کاری تان بهره ببرید. این می تواند به شما یاری کند تا خود را به عنوان یک رهبر فکری معرفی کنید و بین مخاطبان هدف خود حس اعتماد ایجاد کنید.

با استفاده از ویدیسو می توانید جنبۀ انسانی کسب وکار خود را نشان داده و به مخاطبان خود اجازه دهید افرادِ پشت برند شما را ببینند. این کار به شما یاری می نماید ارتباط شخصی تری با مخاطبان خود ایجاد کنید و اعتماد آن ها را به برندتان افزایش دهید.

2) ویدئو سودبخش است

یکی از مزایای کلیدی استفاده از محتوای ویدئویی برای جلب مشتری افزایش نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه است. با استفاده از ویدئو برای انتقال مؤثر ارزش محصول یا خدمات خود می توانید شانس تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان پولی را افزایش دهید.

مطالعات نشان داده است که افزودن یک ویدئوی محصول به صفحۀ فرود می تواند در مقایسه با صفحات بدون ویدئو تبدیل ها را تا 80٪ افزایش دهد. علت آن هم این است که ویدئو تجربه ای مجذوب نماینده تر و تعاملی تر را برای مشتریان فراهم می نماید و به آن ها اجازه می دهد محصول را به گونه ای ببینند و درک نمایند که در محتوای متنی یا تصاویر امکان آن نیست.

علاوه بر این بازاریابی ویدئویی بعلاوه می تواند به شما یاری کند تا بودجۀ بازاریابی خود را با دستیابی به مخاطبان بیشتری با یک قطعه محتوا به حداکثر برسانید. به طور مثال می توانید ویدئوی خود را در رسانه های اجتماعی سایت خود و به وسیله ایمیل مارکتینگ به اشتراک بگذارید که خود می تواند فرصت های بیشتری برای دستیابی به مشتریان بالقوه به شما بدهد. علاوه بر این تجزیه و تحلیل ویدئو می تواند به شما یاری کند موفقیت محتوای ویدئویی خود را میزان گیری کنید و درمورد کوشش های بازاریابی تان تصمیم های مبتنی بر داده بگیرید.

3) ویدئو را می توان به اشتراک گذاشت

یکی دیگر از مزایای استفاده از محتوای ویدئویی برای جلب مشتری افزایش اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و پتانسیل ویروسی است. رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مشتریان و تعامل با آن ها هستند و محتوای ویدئویی یکی از قابل اشتراک گذاری ترین اشکال محتوا در این پلتفرم ها است.

با ایجاد محتوای ویدئویی مجذوب نماینده و آموزنده می توانید شانس اشتراک گذاری و دیده شدن محتوای خود به وسیله مخاطبان بیشتر را افزایش دهید که می تواند به افزایش جلب مشتری و رشد کسب وکار شما منجر گردد.

4) با ویدئو بهتر داستان سرایی می کنید

داستان سرایی ابزاری قدرتمند برای جلب توجه و احساسات مردم است و ویدئو یکی از برترین راه ها برای این کار است. شما می توانید از ویدئو برای نشان دادن شخصیت ارزش ها و منظره برندتان بهره ببرید که خود به شما در ایجاد ارتباط با مخاطب هدف در سطحی عمیق تر یاری خواهد نمود.

علاوه بر این ویدئو به شما این امکان را می دهد تا مزایای محصولات یا خدمات خود را به شیوه ای مجذوب نماینده تر و تعاملی تر نشان دهید که درنتیجه می تواند به افزایش علاقه و درک مشتری یاری کند.

به طور مثال می توانید از ویدئو برای بیان داستان چگونگی تأسیس شرکت و نحوۀ فراوری محصولات یا خدمات خود برای مشتریان بهره ببرید. با بیان این داستان ها به وسیله ویدئو می توانید به مخاطبان هدف خود یاری کنید تا بفهمند چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می نماید و چرا باید شما را بر رقبایتان ترجیح دهند.

ختم کلام:

در عصر دیجیتال امروزی محتوای ویدئویی ابزاری فوق العاده قدرتمند برای کسب وکارهایی است که در پی جلب مشتریان نو هستند. از افزایش تعامل و درک بهتر مشتری گرفته تا افزایش نرخ تبدیل و میزان گیری بهتر کوشش های بازاریابی مزایای زیادی برای استفاده از محتوای ویدئویی به منظور جلب مشتری وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای کلیدی استفاده از محتوای ویدیویی افزایش نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه است. با نمایش محصولات یا خدمات خود به روشی بصری و قانع نماینده می توانید فروش بیشتری داشته باشید و بازگشت سرمایۀ خود را افزایش دهید. بازاریابی ویدئویی بعلاوه می تواند به بهبود سئو و دیده شدن شما یاری نموده و پیدا کردن کسب وکار شما به صورت آنلاین را برای مشتریان بالقوه آسان تر کند.

علاوه بر این محتوای ویدیویی بعلاوه می تواند به افزایش اعتبار و اعتماد مشتریان ایجاد آگاهی و شناخت برند و سنجش و تحلیل بهتر کوشش های بازاریابی شما به وسیله تجزیه وتحلیل ویدئو یاری کند.

بنابراین چه در پی افزایش فروش باشید و چه در پی دستیابی به مشتریان نو یا ایجاد برندی قوی تر بازاریابی ویدیویی ابزاری ارزشمند است که باید در استراتژی بازاریابی شما وجود داشته باشد.

برچسب ها : تبلیغات ویدیویی,بازاریابی ویدیویی,ویدیو مارکتینگ,محتوای ویدیویی

منبع: مجله شنبه

به "مزایای بازاریابی ویدیویی برای جلب مشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای بازاریابی ویدیویی برای جلب مشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید