فواید ویتامین D در کاهش چربی بدنی نوزاد

به گزارش وبلاگ ماشین، طبق یافته محققان دانشگاه مک گیل کانادا، ویتامین D نه تنها به رشد اسکلت سالم در نوزادان کمک می کند بلکه موجب رشد میزان مناسب و سالم ماهیچه و چربی کمتر نیز می شود.

فواید ویتامین D در کاهش چربی بدنی نوزاد

تیم تحقیق این مطالعه به سرپرستی هوپ ویلر 132 نوزاد را در کبک کانادا مورد بررسی قرار دادند. به این نوزادان بین سنین یک ماه تا 12 ماهگی یکی از چهار دوز متفاوت مکمل ویتامین D داده شده بود.

با استفاده از اسکن بدن، تراکم استخوان این بچه ها به منظور محاسبه ماهیچه و توده چربی ارزیابی شد. مکمل ویتامین D به طور منظم برای بچه ها تجویز شد تا آنها بتوانند از طریق رژیم غذایی ویتامین موردنیاز خود را تامین کنند.

در این مطالعه مشخص شد بچه های که دارای ذخایر بیشتر ویتامین D در بدن شان بودند به طور میانگین 450 گرم چربی بدنی کمتری در سه سالگی داشتند.

یافته های این مطالعه، اهمیت مصرف 400 واحد بین المللی مکمل ویتامین D در روز را در اولین سال زندگی کودک به منظور رشد استخوان های قوی تایید می کند.

در این مطالعه آمده است که شیر مادر کامل ترین غذا برای نوزاد تا شش ماهگی است؛ ولی میزان ویتامین D شیر مادر کافی نبوده و لازم است به همراه آن، تحت نظر پزشک از مکمل های ویتامین D استفاده شود.

معمولا تولید ویتامین D بر اثر قرار دریافت در معرض نور خورشید در پوست صورت می گیرد؛ ولی اکثر افراد با کمبود این ویتامین روبرو هستند. از طرفی نور آفتاب مهمترین عامل بروز سرطان پوست است. بنابراین محققان توصیه می کنند که ویتامین D از راه خوراکی (به صورت طبیعی و استفاده از انواع مکمل) تامین شود. شیر، حبوبات، ماهی و روغن ماهی، تخم مرغ، آب پرتقال، قارچ، انواع پنیر و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فواید ویتامین D در کاهش چربی بدنی نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید ویتامین D در کاهش چربی بدنی نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید