فعالیت بیش از 3500 دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده های کشور، آماده باش راهداری برای نوروز 1403

به گزارش وبلاگ ماشین، حمیدرضا شهرکی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی نوروز 1403 که با حضور رئیس پلیس راهور فراجا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و ... برگزار گردید، گفت: در طرح نوروزی 1403 تعداد 1053 پایگاه راهداری در جاده های کشور فعال خواهد بود. وظیفه اصلی این ها راهداری است اما در شرایط اضطرار به امداد و اسکان مسافران هم اقدام می نمایند. بعلاوه علاوه بر پایگاه های راهداری تعداد هزار باب مجتمع خدماتی رفاهی در جاده ها وجود دارد که در زمان اضطرار امکان اسکان مسافران در این محل ها وجود دارد.

فعالیت بیش از 3500 دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده های کشور، آماده باش راهداری برای نوروز 1403

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: بعلاوه هشت هزار دستگاه ماشین سنگین و سبک و 12 هزار نیروی انسانی در طرح نوروزی آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

شهرکی با بیان اینکه 2 هزار و 779 تردد شمار در جاده ها وجود دارد، گفت: بنرهای اطلاع رسانی اسکان در جاده ها باید در جاهای مناسبی نصب گردد که راننده فرصت رویت و توقف را داشته باشد تا موجب تصادفات نگردد.

وی بعلاوه با تاکید بر اینکه در نوروز سال جاری نظارت بر جاده ها و ثبت تخلفات از طریق دوربین ها انجام می گردد، گفت: 1300 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده ها داریم و 2300 دستگاه دوربین کنترل سرعت هم فعال است، که تمام این تجهیزات برای ماموریت نوروز 1403 به کار گرفته خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری بعلاوه از آسفالت 117 هزار کیلومتر راه روستایی اطلاع داد و گفت: از پلیس درخواست می کنیم تا نظرات کارشناسی برای کاهش تصادفات در این راه ها را به ما ارائه دهد. چرا که تصادفات اتفاق افتاده در محورهای روستایی نیز یکی از چالش های ماست.

منبع: گردشبان

به "فعالیت بیش از 3500 دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده های کشور، آماده باش راهداری برای نوروز 1403" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از 3500 دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده های کشور، آماده باش راهداری برای نوروز 1403"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید