فرصت ها و چالش های پیش روی دفاتر پیشخوان خدمات دولت

به گزارش وبلاگ ماشین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت 246 دفتر پیشخوان دولت در تبریز، گفت: چالش ها و فرصت های مختلفی از منظر فناوری و بازار کافی پیش روی این دفاتر را وجود دارد

فرصت ها و چالش های پیش روی دفاتر پیشخوان خدمات دولت

به گزارش وبلاگ ماشین آذربایجان شرقی، داود بهبودی در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت در استان اظهار کرد: در حال حاضر فضای مجازی و اپلیکیشن های متعدد در گوشی های هوشمند در بسیاری از موارد، مردم را از مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت بی احتیاج می نماید و این تهدید هر روز پررنگ تر می گردد.

وی اضافه کرد: تهدید دیگر مقاومت دستگاه ها و نهادهایی است که نمی خواهند خدمات خود را به این دفاتر منتقل نمایند؛ به عنوان مثال هیچ الزام قانونی برای واگذاری تعدادی از خدمات شهرداری به دفاتر پیشخوان دولت وجود ندارد.

بهبودی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان شرقی مجوز فعالیت برای 546 دفتر پیشخوان دولت صادر شده و در تبریز 246 دفتر فعالیت می نمایند، توضیح داد: در حالی که در سایر استان های کشور به ازای هر 20 هزار نفر یک دفتر پیشخوان دولت تعریف شده، در استان آذربایجان شرقی برای هر 7 هزار نفر یک دفتر وجود دارد!

وی اضافه کرد: واضح است اعمال محدودیت در اعطای مجوز منجر به شکل گیری فضای رانت و امضاهای طلایی خواهد شد و از لحاظ قانونی هم نمی توان جلوی صدور مجوز فعالیت برای تقاضاهای جدید را گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: با توجه به سرعت تغییر فناوری ها زمان پایداری مشاغل رفته رفته کم رنگ تر می گردد و وظیفه دولت بسترسازی و تسهیل فضای کسب و کار است ولی در هیچ کسب و کاری مسئول سودآوری نیست؛ هرکس بر اساس فهم و دانش مالی خود ممکن است به عرصه ای ورود یابد و پیروز یا ناپیروز گردد.

در این جلسه تفاهم نامه واگذاری خدمات شهرداری تبریز به دفاتر پیشخوان دولت و درخواست انجمن صنفی برای معین فاصله استقرار این دفاتر مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "فرصت ها و چالش های پیش روی دفاتر پیشخوان خدمات دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت ها و چالش های پیش روی دفاتر پیشخوان خدمات دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید