عجیب ترین اختراعات و اکتشافاتی که احتمالاً از آن ها بی خبرید

به گزارش وبلاگ ماشین، زمین پر از عجایب گوناگون است. عجایبی که یا به دست انسان ساخته شده و یا متعلق به خود زمین بوده است. در این مقاله به آنالیز بعضی از آن­­ها می­­ پردازیم.

عجیب ترین اختراعات و اکتشافاتی که احتمالاً از آن ها بی خبرید

1. وَنتال­بلک، تاریک ترین ماده­ دنیا

این ماده که جز نانومتریال ­ها به حساب می­ آید در سال 2015 به وسیله تیم نانو­متریال سوریِ انگلستان ساخته شد. ونتال­بلک درواقع مجموعه ­ای از نانوتیوب­ های کربن است که روی یک صفحه پرورش­ داده­ شدند. این ماده 99.98 درصد نور را جذب می­ کند، درواقع هنگامی که ما به آن نگاه می­کنیم عملا چیزی نمی ­بینیم که تجربه ­ای مشابه به نگاه کردن به یک سیاه چاله است.

2. فرشته آبی دریایی

اگر شناختی از این جاندار نداشته باشید ممکن است تصور کنید به تصویری خیالی­ از یک موجود فضایی نگاه می­ کنید! گلاکوس آنتلانتیکوس گونه ­ای بسیار کم­یاب و زیبا از حلزون­ های دریایی بوده که به فرشته ­ی آبی نیز معروف است.

این جاندر در عین زیبا بودن بسیار خطرناک نیز است. فرشته ­ی آبی جانداری گوشت­خوار که از موجودات سمی اقیانوس تغذیه می­ کند. وی سمِ طعمه­ اش را در کیس های مخصوص ذخیره نموده و برای شکارکردن طعمه­ بعدی­ از آن استفاده می ­کند.

3. اِروژل

اروژل­ ها مواد جامد و بسیار سبکی هستند که از ژل (کلویید مایع در جامد) و گاز تهیه شده­ اند. این مواد به بخار یخ ­زده یا ابر جامد نیز معروف ­اند. دانشمندان روش­ های مختلفی برای تهیه ­ی اروژل ­ها کشف نموده اند، ولی همه تقریبا از فرایند مشابه ای پیروی می­ نمایند: مواد شیمیایی را با­هم مخلوط نموده وآن را در ژل خیسی قرار می دهند. سپس تمام مایع را از آن خارج می­ نمایند. در نهایت ماده­ ای با چگالی بسیار کم به دست می آید که در واقع 99 درصد آن هواست.

اروژل ­ها بیشتر از هوا ساخته شده ­اند و هوا رسانای بسیار ضعیفی برای گرماست، در نتیجه اگر یک اروژل را بین یک گُل و شعله ­­ی آتش قرار دهیم، گل سالم می ­ماند.

4. درخت اکالیپتوس رنگین کمانی

درخت اوکالیپتوس دِگلوپا که در اندونزی، پاپویا و فیلیپین می ­روید، دارای تنه ­ای به رنگ ­های آبی روشن، بنفش، نارنجی، سبز و رگه­ های قهوه­ ای مایل به قرمز است.

5. کلیسایِ نمکی در زیر زمین

کلیسای سالت (نمک) کاتِدرال زیپاکوئیزال کلیسای کاتولیک رومی­ ها در کولوبیاست. این کلیسا در سال 1954 در یک معدن نمک که 180 متر زیر زمین است، حفاری شده­. اینطور که گفته شده، این کلیسا گنجایش 10000 نفر را دارد.

6. فلز بیسموت

احتمالا نام فلز بیسموت را در دبیرستان شنیده ­اید، ولی بعید است از ظاهر رنگین کمانی وبراق آن خبر داشته ­باشید. سطح بیسموت طبقه­ طبقه و به شکل مربع ­هایی رنگارنگ است.

7. ماگمای آبی رنگ

کوه آتشفشانی کاوا ایجِن در اندونزی به دلیل ماگما­های آبی و بنفش ­اش معروف است. البته رنگ آبی، به گفته­ مجله­ سمیسونین، به دلیل حجم زیاد گاز سولفوریکی است که همراه با گاما خارج می ­شود، این گاز به رنگ آبی می سوزد که باعث آبی دیده شدن ماگما نیز شده است.

8. دست­ نوشته­ وُینیچ

دست­ نوشته­ وینیچ کتابی 240 صفحه ­ای بوده که تا به حال به هیچ زبانی ترجمه نشده ­­است. گمان می رود این کتاب را در سال­های 1404 - 1438 نوشته شده باشد. وینیچ دارای تصاویری مبهم و طرح ­هایی ­ست که به نظر می­آید مربوط به چیز های متنوعی از جمله گیاهانی عجیب­ و­ غریب و زنانی با شکم ­های متورم، درحال استحمام در استخر­هایی سبز رنگ است.

کوشش ­های بسیاری که در راستای رمزگشایی کتاب شده تماما نافرجام بوده ­اند. در سال 2018 گروهی از دانشمندان کاناداییِ حیطه ­ی کامپیوتر، مدعی شدند موفقیت اندکی در کد گشایی کتاب داشته­ اند.

9. نقطه­ نِمو

نقطه­ نمو دورترین مکان از خشکی­ های قابل سکونت است. این نقطه در مرکز مثلث تشکیل شده به وسیله جزایز دوکی، مُتو نوی (بخشی از مجموع جزایر شرقی) و مَهِر، جزیره­ای در نزدیکی قطب جنوب واقع شده است.

فاصله­ مدار ایستگاه فضایی ملی از این نقطه 258 مایل (415 کیلومتر) بوده، در حالی که فاصله نزدیک خشکی قابل سکونت 1670 مایل (1225 کیلومتر) است!

10. تاردِگرِیت

تاردگریت­ ها که به خرس دریایی یا خوک خزه نیر معروف ­اند میکرومکانسیم­ هایی هستند که حتی در فضا قادر به سکونت اند. این جانداران اغلب در مکان­ های مرطوب زندگی می ­نمایند، اما به گفته­ مجله­ سمیسونین این موجودات در در بازه­ دمایی 200- درجه سیلسیوس تا 149 نیز قادر به زندگی­ هستند.

دانشمندان دریافتند تاردگریت­ ها می­ توانند در فشاری 6 برابر حداکثر فشار کف اقیانوس، خلع و محیط های رادیواکتیو نیز زنده بمانند.

منبع:دیجی رو

منبع: فرارو

به "عجیب ترین اختراعات و اکتشافاتی که احتمالاً از آن ها بی خبرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین اختراعات و اکتشافاتی که احتمالاً از آن ها بی خبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید