عبدالسلام: آنچه دشمنان از راه نظامی به دست نیاوردند از راه سیاسی هم به دست نخواهند آورد

به گزارش وبلاگ ماشین، رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی به مناسبت ششمین سالگرد پایداری یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی بر رویارویی با متجاوزان تاکید و اعلام نمود: آنچه دشمن با گزینه نظامی نتوانسته به آن برسد از راه سیاسی هم نخواهد توانست که به آن برسد.

عبدالسلام: آنچه دشمنان از راه نظامی به دست نیاوردند از راه سیاسی هم به دست نخواهند آورد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماشین به نقل از المسیره، محمد عبداالسلام سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره نماینده دولت نجات ملی یمن گفت: اوضاع انسانی در یمن نباید مورد معامله قرار گیرد و به حراج گذاشته شود.

پایداری ملت یمن عامل اصلی شکست متجاوزان

وی اضافه نمود: شکست نظامی، اخلاقی و انسانی نیروهای متجاوز ناشی از پایداری ملت یمن در برابر تجاوز است. کوشش های سیاسی توانست با فعالیت های اجتماعی و انسانی در تحقق دستاوردها و اثبات تمایل مان به صلح همراه شود.

عبدالسلام یادآورشد که دلیل عدم پیشرفت در پرونده سیاسی، شکست نظامی نیروهای متجاوز و کوشش آنها برای تحمیل راه چاره های سیاسی به منظور دستیابی به آن چیزی است که در به دست آوردن آن به وسیله نظامی ناکام ماندند.

وی گفت: گِره های موجود در پرونده سیاسی یمن، به نبود رویکرد حقیقی کشورهای متجاوز برای توقف جنگ و لغو محاصره بلکه به کوشش ها برای خرید زمان و تقسیم توافقات مربوط می شود.

سخنگوی جنبش انصارالله اضافه نمود: موضع آمریکا، انگلیس ، فرانسه و غیره به دیدگاه آنها درباره جنگ یمن به عنوان بازاری برای فروش سلاح برمی شود.

وی گفت که بعضی کشورها خواه در شورای امنیت و یا سازمان های حقوقی، مواضع سیاسی شان را به کشورهای متجاوز می فروشند.

عبدالسلام اضافه نمود: استحکام مواضع ملی و مخالفت با کوتاه آمدن از مواضع اصولی در سطح ملی و منطقه ای از جمله عواملی است که اجازه نمی دهد نیروهای متجاوز به راه چاره دلخواه شان دست یابند.

وی گفت: تجاوز نظامی به کشور ما تحمیل شد و باید از سوی کسانی که آن را تحمیل کردند، برداشته شود.

سخنگوی انصارالله گفت : اقدامات نظامی، انسانی و سیاسی یک سری تحولاتی را در مذاکرات به وجود می آورد و هرچه مردم ما بیشتر مقاومت نمایند، از موقعیت مذاکره بهتری برخوردار خواهیم شد.

رویارویی با اشغالگران در هر نقطه از یمن ادامه می یابد

وی در باره نبرد مأرب نیز گفت: در هر جبهه ای که ارتش و کمیته های مردمی پیشروی می نمایند، این موضوع نگرانی آمریکا، انگلیس و کشورهای شرکت نماینده در تجاوز علیه یمن را بر می انگیزد.

عبدالسلام اضافه نمود: مأرب از همان ابتدای جنگ منطقه نظامی بود و دشمن از آنجا حمله به صنعا، الجوف و البیضا را شروع کرد. نبرد مأرب به این اعتبار که نیروهای خارجی و تکفیری در آن هستند و نیز مرکز عملیات عظیم برای هدف قرار دادن مناطق مجاور است، انجام شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه رویارویی با دشمن و اشغالگران در هر نقطه از یمن ادامه می یابد، نبرد مأرب را به همین دلیل دانست نه در راستای بهبود شروط تبادل نظر.

هیچ تغییر ملموسی در مواضع دولت گذشته و حال آمریکا دیده نمی شود

رئیس هیات تبادل نظر نماینده دولت نجات ملی صنعا درباره موضع آمریکا هم گفت: موضع آمریکا در قبال یمن به لحاظ محتوا از زمان اوباما و ترامپ تغییری نکرده است و همچنان حامی عربستان است و با این کشور در جنگ علیه یمن همکاری دارد و محاصره یمن را راهنمایی می نماید.

وی اعلام نمود: مواضع آمریکا از دولت به دولت دیگر از حیث اسلوب و مصرف رسانه ای و موضع گیری تفاوت دارد و از حیث محتوا و مضمون هیچ تغییر ملموسی رخ نداده است.

سخنگوی انصارالله یمن تاکید نمود: عملیات بازدارندگی و هدف قرار دادن متجاوزان در دست یابی به راه چاره سیاسی نقش دارد. ارتباط با آمریکایی ها به وسیله سلطان نشین عمان که پیغام های ما را با آنها رد و بدل می نمایند، انجام می شود.

وی اضافه نمود: ما مسئله ای با ملاقات مستقیم با آمریکایی نداریم به این اعتبار جنگ علیه ما را آنها راهنمایی می نمایند اما ما با اینکه ملاقات صرف یک ملاقات باشد، مخالفیم.

گزینه ای غیر از رویارویی نداریم

عبدالسلام گفت: عربستان باید جنگ و محاصره را سرانجام دهد و سپس می توان به سوی برقراری روابط مبتنی بر حسن همجواری حرکت کرد.

وی گفت: هرگاه که ارتش و کمیته های مردمی مردم نیروهای خارجی را هدف قرار می دهند و حالت بازدارندگی با سعودی انجام می شود راه چارههای سیاسی نزدیک و در دسترس می شود. ادامه جنگ و محاصره دردناک است اما ما گزینه ای غیر از رویارویی نداریم و رویارویی بهترین گزنیه برای ما و نسلهای آینده است.

مرحله دیپلماسی سخت دولت نجات ملی یمن

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: ما در دیپلماسی مراحل سختی را پشت سرگذاشتیم زیرا ما در برابر دشمنانی که حافظ منافع جهان هستند قرار گرفتیم و رویارویی شدید بود.

وی اضافه نمود: دشمن تمام کوشش خود را به کار بست تا مانع از رسیدن صدای ما به خارج شود و اینکه آن چیزی که از یمن می خواهد ارائه دهد اما ما توانستیم که صدای خود را برسانیم و با نیروهای دشمن مقابله کنیم.

العزی اعلام نمود: ما در ارتباط خارجی بر عدم مشروعیت متجاوزان و اینکه طرف دیگر نماینده ملت یمن نیست، تمرکز کردیم.

وی گفت: ما اهتمام زیادی به پرونده آوارگان داشتیم این موضوع نباید به طور جداگانه مورد توجه قرار گیرد و ما بر سلامت آوارگان اصرار داریم. حضور یک میلیون آواره در مأرب نادرست است و ارقام صادره از سوی سازمان های بین المللی از 30 تا 40 هزار آواره سخن می گوید.

العزی ادامه داد: جامعه جهانی نگران خطرات احتمالی علیه آوارگان در مأرب است در حالی که از رنج ملت یمن چشم پوشی می نماید.

400 هزار بیمار توان خروج از یمن به علت بسته بودن فرودگاه صنعا را ندارند

خالد الشایف مدیرکل فرودگاه صنعا اعلام نمود: بیش از 400 هزار بیمار نیازمند درمان خارج، امکان خروج از کشور به علت بسته بودن فرودگاه صنعا را ندارند.

وی اضافه نمود: هزاران غیرنظامی زخمی شده بر اثر حملات دشمن در معرض معلولیت دائمی به علت عدم امکان سفر به خارج از کشور به سبب بسته بودن فرودگاه صنعا قرار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عبدالسلام: آنچه دشمنان از راه نظامی به دست نیاوردند از راه سیاسی هم به دست نخواهند آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالسلام: آنچه دشمنان از راه نظامی به دست نیاوردند از راه سیاسی هم به دست نخواهند آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید