صد خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد

به گزارش وبلاگ ماشین، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 100 خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد.

صد خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد

علی صابر در کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری اضافه نمود: در محوطه تاریخی طاق بستان شهر کرمانشاه تا 38 خانه مسافر غیرمجاز شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: خانه مسافرهای غیرمجاز به دلیل نبود کنترل، مسائل اجتماعی و فرهنگی زیادی به دنبال دارند.

او مجموع خانه مسافرهای دارای مجوز شهر کرمانشاه را 42 مورد و سایر شهرستانها را 33 مورد گفت و اضافه نمود: سال گذشته 19 خانه مسافر شهر کرمانشاه قراردادشان را تمدید نکردند.

صابر وجود خانه مسافر مجوزدار را به دلیل ابزارهای نظارتی مانند امکان نصب دوربین بهتر دانست و گفت: ما نمی توانیم بر خانه مسافرهای غیر مجاز کنترلی داشته باشیم.

او همچنین فرایند قضایی برخورد با تخلفات خانه مسافر را زمان بر گفت و گفت: به محض پلمپ یک خانه مسافر افراد اقدام به فک پلمپ می کنند و در عمل برخورد بازدارنده ای نداریم.

رواج تورهای یک روزه غیرمجاز در استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه همچنین خواستار نصب کیوسک اطلاع رسانی در سطح شهر برای هدایت مسافران به سمت خانه مسافرهای دارای مجوز شد.

صابر در بخش دیگری از سخنانش از رواج تورهای یک روزه غیر مجاز درون استانی به عنوان دیگر چالش بخش گردشگری نام برد و اضافه نمود: گسترش شبکه های اجتماعی در شکل گیری این تورها نقش پر رنگی دارد.

وی در پایان خسارت کرونا به حوزه گردشگری استان را در سال گذشته 91 میلیارد تومان و همچنین بیکار شدن هزار و 125 نفر گفت.

در این جلسه، حسین خوش اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: برای آنکه خانه مسافرها به صورت غیر مجاز فعالیت نکنند باید صدور مجوزها آسان شود.

وی اضافه نمود: سیاست کلی کشور تقویت بخش گردشگری است برای همین نمیتوان مانع فعالیت خانه مسافرها شد.

خوش اقبال تاکید کرد: اگر به سمت صدور مجوز نرویم، غیرمجازها غیرقابل کنترل می شوند و ممکن است اتفاقاتی در آنجا بیفتد که به وجهه کرمانشاه آسیب بزند.

منبع: همگردی

به "صد خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صد خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید