سختی کار کولبران در کردستان نگران کننده و دردآور است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ ماشین، معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان کردستان گفت: نحوه جابه جایی کالا و کولبری در کردستان، یکی از دغدغه های بسیار نگران کننده و دردآور است.

سختی کار کولبران در کردستان نگران کننده و دردآور است خبرنگاران

به گزارش خبرنگار وبلاگ ماشین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز دوم اسفندماه وارد استان کردستان شد و در جمع وبلاگ ماشین، اهداف سفر خود به کردستان را تشریح کرد و گفت: کار های مهمی برای توسعه تجارت در مرز های مختلف استان در دست اقدام داشته و باید زیربنای مرز های ایران آماده گردد.

جهانگیری، هم مرز بودن استان کردستان با عراق را فرصتی خوب برای توسعه تجارت دانست و اضافه کرد: نحوه جابه جایی کالا و کولبری در استان یکی از دغدغه هایی بوده که همیشه در مرکز و برای مردم وجود داشته، چرا که سختی کار کولبران بسیار نگران کننده و دردآور است.

معاون اول رئیس جمهور به مصوبه دولت برای تجارت در مرز ها و حل مسئله ریشه ای کولبری در مرز ها اشاره و توضیح داد: امروز باید گزارش کاملی از مسئولان گرفته که چرا علی رغم وجود این مصوبه، همچنان با مسئله کولبری در استان روبه ور هستیم! امیدواریم در این سفر به راه چاره هایی برسیم تا تجارت در کردستان با شتاب بیشتری صورت گیرد.

وی ظرفیت گردشگری و طبیعت خدادادی را فرصتی بسیار خوب برای توسعه استان کردستان دانست و اعلام کرد: استان کردستان یکی از استان های مقصد گردشگری مردم ایران بوده اما متأسفانه در این روز ها، ویروس کرونا شرایط ویژه ای برای کشور و جهان ایجاد نموده است.

جهانگیری با بیان اینکه امیدوارم با ریشه کنی ویروس کرونا، اقتصاد استان همیشه به بخش گردشگری متکی باشد، اعلام نمود: طرح های مهمی در بخش پتروشیمی، فلزات، لاستیک و... از قبل برای توسعه کردستان پیش بینی شده بود که بعضی از آن ها شروع شده اما فرایند اجرایی آن کند بوده که در این سفر مسئولان صندوق توسعه ملی و بانک ها موانع را رفع و منابع مورد احتیاج پروژه ها را اختصاص می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سختی کار کولبران در کردستان نگران کننده و دردآور است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سختی کار کولبران در کردستان نگران کننده و دردآور است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید