رمانی غافلگیرکننده در روایت زندگی انسان های عاصی

به گزارش وبلاگ ماشین، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، در رمان تاریخ خاص تنهایی نوشته احمد آلتان، خسروبیک که زمانی از اعضای اتحاد و ترقی بود و در برهه ای از زندگی کشتن را جایگزین عشق ورزی کرد، پایان در آخرین روزهای عمر با ترس و حیرت به عشق رو می نماید، اما دیگر دیر شده است. نِرمین همیشه عشق را می جوید اما وقتی مردی به خاطرش رنج می کشد، او را ترک می نماید، چون معتقد است هر عشقی تاریخ خاص خود را دارد؛ تاریخی که با جنگ، شکست، رنج، ویرانی و آتش بس پیش می رود.

رمانی غافلگیرکننده در روایت زندگی انسان های عاصی

این تاریخ خاص مانند آنچه مورخان می نویسند همواره آکنده است از درد و تباهی؛ تاریخی است که شادی ها را نادیده می گیرد. از سوی دیگر، مبرا شخصیتی است که با وجود تمنای عشق، همواره احساسات خود را پنهان و سرکوب نموده و با رفتارهای آکنده از بی مهری دیگران به دوران کهولت رسیده است و در نهایت، بهایی گران می پردازد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: از اینکه خودم را ترک می کنم می ترسم، انگار قراراست خودم را ترک کنم و بروم، به نظر دیوانگی یعنی همین، ترک کردن خود، همه بازمانده ها و رفته ها با من غریبه خواهند شد. نمی دانم چرا از دیوانگی می ترسم، اما گهگاه نه همواره احساس می کنم کسی در درون من است و قرار است قبل از اینکه بگیرمش از دستم فرارکند. فکر می کنم اگر برود، من چه کار باید بکنم. استیصال من را می ترساند. در واقع، بیشتر از آنکه تکه ای از درونم من را ترک کند، احساس می کنم ترس از چنین چیزی دیوانگی است. چیزی هم که من را می ترساند خود این ترس است، وجود این ترس چیزی است که من را به وحشت می اندازد. بعد، این ترس ناپدید می گردد، فشردگی درونم از بین می رود احساس راحتی می کنم، دوباره از این می ترسم که این ترس ناگهان یا روزی از بین نرود و در درونم باقی بماند و من هم دیوانه بشوم.

نشر نو، کتاب تاریخ خاص تنهایی را اخیرا با ترجمه علیرضا سیف الدینی در 205 صفحه و بهای 130 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رمانی غافلگیرکننده در روایت زندگی انسان های عاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمانی غافلگیرکننده در روایت زندگی انسان های عاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید