دستگاهی که بدون مصرف نمک، طعم شور غذا را به انسان می چشاند!

به گزارش وبلاگ ماشین، با بالا رفتن سن احتیاج های تغذیه ای افراد تغییر می نماید و مصرف خوراکی های سالم در رژیم غذایی اهمیت بیشتری پیدا می نماید. همانطور که عینک های واقعیت مجازی می توانند چشم ها را فریب دهند تا دنیای اطراف را به صورت سه بعدی ببینیم، چاپستیک ها نیز می توانند زبان کاربر را فریب دهند تا طعم های شور را بچشند؛ حتی در غذا های سالمی که سدیم کمتری دارند.

دستگاهی که بدون مصرف نمک، طعم شور غذا را به انسان می چشاند!

به گزارش وبلاگ ماشین، این چاپستیک ها به وسیله محققان آزمایشگاه یوشینوری میاشیتا از دپارتمان علوم پیشرفته رسانه دانشگاه میجی و یک فراوری نماینده غذای ژاپنی به نام Kirin به منظور کاهش مصرف روزانه نمک به وسیله مردم ژاپن، که به طور میانه بسیار بالاتر از توصیه های سازمان بهداشت جهانی است ساخته شده اند. برای رسیدن به هدف کاهش مصرف نمک تا 20 درصد، مردم ژاپن با مشکل بی مزه شدن غذا ها روبرو هستند و یک مانع برای کسانی که سعی می نمایند رژیم غذایی سالمی داشته باشند و به آن پایبند باشند ایجاد می نماید.

اینجاست که چاپستیک ها وارد می شوند. در انتهای چاپستیک یک بخش فلزی وجود دارد که جریان الکتریکی موجی شکلی را به دهان فرد منتقل نموده و بر یون های موجود در کلرید سدیم و مونوسدیم گلوتامات تأثیر می گذارد و طعم های نمکی را به انسان می چشاند. در یک آزمایش که اخیرا اجرا شده تحریک الکتریکی چاپستیک، می تواند شوری غذا را تقریباً 1.5 برابر افزایش دهد. اگر 30 درصد اندازه نمک یک غذا را نسبت به حالت عادی کاهش دهیم، تفاوت طعم نامحسوسی را احساس خواهیم کرد.

در سال 2016 تیم دیگری از محققان ژاپنی یک چنگال برقی ساختند که طعم شور و ترش را افزایش می داد. در آن موقع شرکتی به نام SpoonTEK قاشق ارتقا یافته ای را با اتصالات الکتریکی به فروش رساند که نه تنها وعده بهبود طعم را می داد، بلکه طعم و مزه ناخوشایند غذا را نیز کاهش می داد. محققان حتی تا آنجا پیش رفته اند که صفحه های لیسیدنی ایجاد نموده اند که می توانند طعم های متنوعی را بدون قرار دادن غذا در دهان شما ایجاد نمایند. ایده لذت بردن از یک وعده غذایی مجازی بدون دریافت حتی یک کالری چندین سال است که مطرح شده است و افرادی نیز همچنان در حال کار بر روی این ایده جالب هستند.

منبع: gizmodo

منبع: فرارو

به "دستگاهی که بدون مصرف نمک، طعم شور غذا را به انسان می چشاند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاهی که بدون مصرف نمک، طعم شور غذا را به انسان می چشاند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید