حوزه فرهنگ و هنر برای تأثیرگذاری در جامعه باید حضور میدانی داشته باشد

به گزارش وبلاگ ماشین در بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشستی با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر که ظهر چهارشنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گشت، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه فرهنگ و هنر، نظارت بر موسسات فرهنگی و هنری، موسسات دیجیتال، کتاب و کتابخوانی، مطبوعات، سینما، کانون آگهی و تبلیغات، چاپ و نشر، آموزش های مهارتی فرهنگ و هنر و صندوق بیمه هنرمندان را برعهده دارد.

حوزه فرهنگ و هنر برای تأثیرگذاری در جامعه باید حضور میدانی داشته باشد

افروغ افزود: توجه به آثار فاخر و ماندگار فرهنگی و هنری از رسالت های دیگر این اداره کل است که رسیدگی به آن در دستور کار معاونت های این مجموعه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: تلفیق ایثار و شهادت با حوزه فرهنگ و هنر برای معرفی و آشنایی این بخش و انتقال به نسل های آینده از نیازهای ضروری جامعه است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه هنر، زبانی برای ارتباط و اثرگذاری در تمام حوزه ها است، گفت: بدون تردید و با بهره گیری و استفاده از این حوزه می توان فرهنگ ایثار و شهادت را به برترین شکل ممکن ترویج داد.

نعمت الله غلامپور در ادامه به انتشار کتبی با موضوع شهادت و ایثار اشاره و توضیح داد: بیش از 200 کتاب در ارتباط با خاطرات شهداء، ایثارگران و رزمندگان در استان تا به امروز به چاپ رسیده که این رقم باید افزایش یابد.

وی افزود: امیدوارم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بتوانیم ظرفیت بالای حوزه فرهنگ و هنر در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که از ضروریات جامعه امروزی است، به کار گیریم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "حوزه فرهنگ و هنر برای تأثیرگذاری در جامعه باید حضور میدانی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه فرهنگ و هنر برای تأثیرگذاری در جامعه باید حضور میدانی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید