جدیدترین روبات پیشخدمت وارد نپال شد ، توانایی تعامل با مشتریان ، تبادل نظر به دو زبان نپالی و انگلیسی
به گزارش وبلاگ ماشین، نپال از جدیدترین روبات پیشخدمت خود رونمایی کرد. روبات پیشخدمت نپالی ها می تواند نسبت به روبات های پیشین خدماتی ویژه تر ارائه دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حضور روبات ها در رستوران ها موضوعی عجیب نیست و این روزها بعضی از رستورانها در چین و ژاپن نیز از روبات ها برای تسهیل خدمات خود استفاده می نمایند.
اغلب اوقات وقتی که شما به عنوان یک کاربر وارد رستورانی شوید که با روباتهای پیشخدمت خدمات ارائه می نماید نهایتا با روبات هایی روبرو می شوید که می توانند سفارشات را دریافت و سپس به آشپزخانه انتقال دهند اما اکنون یک شرکت روباتیک محلی موسوم به Paaila Technology، نوعی روبات پیشخدمت به نام Ginger طراحی نموده که می تواند صنایع غذایی را به طور کامل متحول کند.
این روبات حدود 5 فوت قد دارد و با ظاهری محبت آمیز طراحی شده است. اما این روبات چگونه کار می نماید؟
-این روبات اقدام به ارائه سرویس های غذا و منوهای رستوران بین میزها می نماید
-روبا هوشمند نپالی ها دارای سنسورهایی بسیار هوشمند است که می تواند محیط اطراف را به سهولت بررسی کند
-قدرت این روباتها در مانور بین میزهای رستوران فوق العاده است
-نکته مهم در خصوص این روبات به نحوه شارژ باز می گردد. روبات مذکور می تواند به طور اتوماتیک بین میزها بچرخد و در صورت احتیاج به شارژ به طور اتوماتیک به شارزر متصل گردد
-این روبات هوشمند قادر است به دو زبان انگلیسی و نپالی مصاحبه کند
شاید برایتان جالب باشد بدانید که این روبات به وسیله گروهی از دانشجویان جوان رشته مهندسی کامپیوتر طراحی شده است. این روبات در رستورانهای زنجیره ای نائولا در نپال مورد استفاده قرار گرفته اند و پیشبینی می گردد به زودی از سوی دیگر شرکت ها نیز مورد توجه قرار گیرند.
دیپکمال بوسال یکی از اعضای طراح این روبات می گوید: ما در جریان طراحی این روبات تمام تلاشمان را به کار بسته ایم تا بتوانیم تا حد امکا حضور انسانها در رستورانها را به حداقل برسانیم. درواقع در رستورانهای عادی همه وظایف به عهده پیشخدمت ها است اما در رستوران ما روباتها عهده دار تمامی امور هستند. روباتهای ما درست مثل انسانهای عادی قادر به برقراری ارتباط با مشتریان هستند.
منبع: انتخاب