ثبت تصویر دومین پلنگ نر در املش

به گزارش وبلاگ ماشین، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش از ثبت تصویر دومین پلنگ نر در این شهرستان خبر داد.

ثبت تصویر دومین پلنگ نر در املش

لطیف جواهردشتی در جمع وبلاگ ماشین اظهار کرد: شهرستان املش با داشتن زیستگاه ها و منطقه ها بکر و صعب العبور، بستر مناسب جهت غنای تنوع زیستی با ظرفیت اکولوژیکی بالا برای گونه های شاخص نظیر پلنک، خرس، شوکا، مرال، روباه و ...ایجاد کرده که ثبت گونه های منحصربفرد جانوری و گیاهی خود گواه این موضوع است.

وی ادامه داد: طی پایش و ارزیابی چند سال اخیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش تا به امروز سه قلاده پلنگ تصویر برداری شده که دو قلاده پلنگ نر ویک قلاده پلنگ ماده بودند.

جواهردشتی اضافه نمود: در آخرین تصاویر ثبت شده، فیلم شگفت انگیز و بی نظیری از یک قلاده پلنگ نر در دوربین های تله ای محیط بانان این شهرستان به ثبت رسیده است.

از محیط بان شاهپور عبدی که در سال جاری برای دومین بار با همکاری یگان حفاظت محیط زیست املش و مشارکت همیاران بومی منطقه با دوربین های تله ای کاشته شده در زیستگاه این گونه با ارزش، پیروز به تصویر برداری، ثبت وقایع و مستندسازی از حیات وحش کم نظیر شهرستان شد تشکر کرد و از مردم شهرستان املش درخواست کرد با استفاده از همه امکانات در حفظ و مراقبت از این گونه در خطر انقراض جانوری تلاش کنیم.

منبع: فرارو

به "ثبت تصویر دومین پلنگ نر در املش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت تصویر دومین پلنگ نر در املش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید