تجارت جهانی گیاهان دارویی 150 میلیارد دلار است

به گزارش وبلاگ ماشین دکتر مهدی سیف سهندی امروز در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی، گفت: ایران کشوری با پتانسیل بالا در حوزه گیاهان دارویی است و نهادهایی مانند وزارت بهداشت، صمت، وزارت علوم در حوزه گیاهان دارویی می توانند اثرگذار در این حوزه باشند.

تجارت جهانی گیاهان دارویی 150 میلیارد دلار است

وی اظهار کرد: به منظور هماهنگی میان دستگاه های مرتبط با گیاهان دارویی، در سال 92 سند راهبردی گیاهان دارویی و طب سنتی به تصویب رسید و هماهنگی میان دستگاه ها، بر عهده معاونت علمی است.

سهندی گفت: اصلاح قوانین، آموزش، ترویج، فرهنگ سازی و توسعه زیست بوم نوآوری از روینمودهای این سند است.

وی ادامه داد: در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی سعی نموده ظرفیت های کشور در این حوزه را بکار بگیرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر نمایش و عرضه توانمندی های شرکت های دانش بنیان و فناور، سعی شده تا با فرهنگ سازی، نسل آینده را با این حوزه آشنا کنیم.

دبیر ششمین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی افزود: مهمترین اقدام برای کسب بازار جهانی در حوزه گیاهان دارویی، توسعه بازارهای بین المللی است.

وی گفت: داروهای گیاهی و فراورده های طبیعی، اسانس و عطر، تجهیزات کشاورزی، صنایع غذایی، دم نوش ها از بخش های مهم این نمایشگاه است.

سهندی گفت: یکی از چالش های این حوزه، توسعه بازار است به گونه ای که تجارت جهانی حوزه گیاهان دارویی 150 میلیارد دلار است در حالی که سهم ایران از این حوزه کمتر از نیم درصد است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی تاکید نمود: پتانسیل کشور فراتر از این اندازه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تجارت جهانی گیاهان دارویی 150 میلیارد دلار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت جهانی گیاهان دارویی 150 میلیارد دلار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید