تاریخ رونمایی بزرگ سایپا از محصولات تازه معین شد

به گزارش وبلاگ ماشین، مدیرعامل سایپا با اشاره به فراوری 50 دستگاه پی 90، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر سال جاری در شرکت پارس خودرو اطلاع داد و گفت: تا سرانجام سال 100 دستگاه از این خودرو فراوری خواهد شد.

تاریخ رونمایی بزرگ سایپا از محصولات تازه معین شد

به گزارش تسنیم، محمدعلی تیموری در نشست برطرف موانع و آنالیز راه های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه با بیان اینکه بازار این کشور برای ما بسیار مهم است، اضافه نمود: یکی از اشتراکات خودروسازی دو کشور، فراوری خودروی ال90 است که این پروژه هم در ایران و هم روسیه قابل احیا است.

وی گفت: امروز زنجیره تامین قطعه سازی که زمانی در پروژه ال90 فعال بود، قراردادش با پروژه پی90 نهایی شده است.

مدیرعامل سایپا، اضافه نمود: مشکل فراوری ال90 در ایران قوای محرکه آن بود که استاندارد یورو4 داشت و امروز به یورو5 ارتقا یافته است که می تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد و مقرر است در مدرن ترین خط موتورسازی کشور که مشترک بین سایپا و شرکت رنو بود، فراوری گردد.

وی با اشاره به فراوری 50 دستگاه پی 90، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر سال جاری در شرکت پارس خودرو اطلاع داد و اعلام نمود: تا خاتمه سال 100 دستگاه از این خودرو فراوری خواهد شد و فراوری آن را در سال آینده به روزانه 100 دستگاه خواهیم رساند.

مدیرعامل سایپا گفت: اکنون قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی منعقد شده است.

وی ادامه داد: اکنون محصولات کوئیک و ساینا روی پلتفرم ایکس 200 سایپا فراوری می گردد و خرداد، تیر و شهریورماه 1402 به ترتیب خودروهای اطلس، سهند و وانت نو سایپا که روی این پلتفرم پیشرفته اند، وارد بازار خواهند شد، اما پس از آن دیگر برنامه توسعه ای روی این پلتفرم نخواهیم داشت.

تیموری گفت: پلتفرمی که جایگزین پلتفرم ایکس 200 می گردد، پی 90 خواهد بود که استاندارد سه ستاره اروپا و استانداردهای 85 گانه کشورمان را پاس خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "تاریخ رونمایی بزرگ سایپا از محصولات تازه معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ رونمایی بزرگ سایپا از محصولات تازه معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید