اتصال بال شرقی و غربی رودخانه وردآورد به شیوه لوله رانی

به گزارش وبلاگ ماشین، خبرگزاری خبرنگاران-مجری طرح های آبرسانی به منطقه ها 21 و 22 تهران از اجرای عملیات اتصال بال شرقی و غربی رودخانه وردآورد بین مخازن ذخیره آب شهید فلاحی و شهید حسینی اطلاع داد.

اتصال بال شرقی و غربی رودخانه وردآورد به شیوه لوله رانی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ماشین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، آقای مهدی اعلمی در تشریح این پروژه آبرسانی گفت: این پروژه در عمق 14 متری زمین و زیر رودخانه وردآورد به شیوه لوله رانی (پایپ جکینگ) با لوله های کیسینگ 1200 میلی متری و به طول 43 متر اجرا شد.

اعلمی اضافه نمود: با اجرای این عملیات بخش های شرقی و غربی رودخانه ورداورد با لوله 800 میلی متری و به طول 100 متر متصل و حوضچه های تخلیه آب نیز ساخته شد.

اعلمی با بیان اینکه این پروژه با هدف تامین آب شرب منطقه ها 21 و 22 از تصفیه خانه ششم تهران طراحی شده است، اضافه نمود: این طرح شامل خط انتقال پایین دست تصفیه خانه ششم به سمت غرب منطقه با خطوط لوله فولادی در اقطار 1200 تا 800 میلی متر و به طول مجموع 7.5 کیلومتر است.

وی ادامه داد: این پروژه به شیوه ای طراحی شده که آب شرب به صورت ثقلی به مخازن زمینی منطقه ها 21 و 22 منتقل و وارد شبکه توزیع خواهد شد.

مجری طرح های آب رسانی منطقه ها 21 و 22 تهران با اشاره به اهمیت این طرح در تامین آب شرب پایدار منطقه ها غرب تهران خاطرنشان ساخت: قطعه سوم این پروژه که به تازگی به اتمام رسیده شامل اجرای 1100 متر خط لوله فولادی 800 میلی متری در حد فاصل مخازن شهید فلاحی واقع در گذرگاه میانی اتوبان شهید خرازی تا مخزن شهید حسینی در حاشیه اتوبان شهید خرازی بود.

به گفته مجری طرح های آبرسانی منطقه ها 21 و 22 تهران هم اکنون عملیات لوله گذاری خط لوله 800 میلی متری چدن داکتیل و فولادی مجموعا به طول تقریبی 1600 متر در راستا خط لوله خیابان کاج (واقع در شهرک گلستان) و با هدف آبرسانی از مخزن شهید عباسپور به پایین دست محدوده زیر پوشش غرب تهران در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اتصال بال شرقی و غربی رودخانه وردآورد به شیوه لوله رانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال بال شرقی و غربی رودخانه وردآورد به شیوه لوله رانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید