آمریکا و سازمان ملل خواهان تحقیق در مورد قاچاق مهاجران روهینگیا شدند

به گزارش وبلاگ ماشین، خبرنگاران: آمریکا و سازمان ملل روز گذشته خواهان تحقیقات گسترده ای در زمینه دست داشتن مقام های مهاجرتی تایلند در قاچاق مهاجران روهینگیایی توسط باندهای قاچاق انسان شدند.

آمریکا و سازمان ملل خواهان تحقیق در مورد قاچاق مهاجران روهینگیا شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماشین پس از انتشار گزارش روز پنج شنبه رویترز که بر مبنای دو ماه تحقیق گسترده بوده معین شده است که مقام های مهاجرتی تایلند مهاجران روهینگیایی را از مراکز بازداشتی مهاجران خارج نموده و این افراد را در اختیار باندهای قاچاق انسان قرار می دهند.

بر اساس این گزارش مسلمانان روهینگیا که از خشونت و آزار و اذیت بوداییان تندرو به تایلند پناه برده اند اکنون توسط مقام های تایلندی در اختیار باندهای قاچاق انسان قرار می گیرند. باندهای قاچاق انسان نیز این مهاجران آواره را به اردوگاه های مخفی در نزدیکی مرزهای تایلند با مالزی منتقل نموده و از بستگان آنها درخواست باج می نمایند تا آزادشان نمایند. بعضی از این مهاجران نیز توسط باندهای قاچاق انسان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و یا کشته شده اند.

سخنگوی آژانس مهاجران سازمان ملل تاکید نمود، باید هرچه سریعتر در مورد این اتهامات تحقیق گردد. ما از همه کشورهای منطقه می خواهیم تا از مهاجران آواره روهینگیا حمایت به عمل آورند.واشنگتن نیز چنین درخواستی را مطرح نموده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت، ما هم گزارش هایی را دریافت نموده ایم که نشان می دهد مقام های رسمی تایلند در فروش مهاجران روهینگیا به باندهای قاچاق انسان دست داشته اند. ما از دولت تایلند می خواهیم تا تحقیقات جدی و شفافی را در این خصوص انجام دهد.

وی توضیح داد، ما به شدت نگران ایمنی و شرایط انسانی جوامع آسیب پذیر در میانمار هستیم.دیدبان حقوق بشر نیز به شدت از مقام های تایلندی به خاطر منتقل کردن مهاجران روهینگیایی به باندهای قاچاق انسان انتقاد نموده و هشدار داده است که تایلند به خاطر این گونه اقدامات در فهرست کشورهایی که قوانین مربوط به مقابله با باندهای قاچاق انسان را رعایت نمی نمایند تنزل خواهد یافت.

این مساله تایلند را با تحریم های احتمالی آمریکا روبرو خواهد نمود. تایلند دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا و متحد راهبردی آمریکا در منطقه به شمار می رود.

منبع: تسنیم

به "آمریکا و سازمان ملل خواهان تحقیق در مورد قاچاق مهاجران روهینگیا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و سازمان ملل خواهان تحقیق در مورد قاچاق مهاجران روهینگیا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید