آمریکا زهرش را ریخت

به گزارش وبلاگ ماشین، زومیت نوشت: ایالات متحده توانست دولت هلند را متقاعد کند تا جلوی صادرات تجهیزات پیشرفته تراشه سازی به چین گرفته گردد.

آمریکا زهرش را ریخت

دولت هلند پس از برآورد های بسیار، خاتمه به صورت رسمی بیان کرد که صادرات تجهیزات مهم تراشه سازی را به چین محدود می نماید. هلند با این اقدام به ایالات متحده پیوسته است تا جلوی دسترسی چین به تراشه های پیشرفته گرفته گردد. هلند اوایل سال 2023 در این زمینه با آمریکا توافق کرد، اما تا به امروز این موضوع را به صورت رسمی اعلام ننموده بود.

ASML یکی از مهم ترین شرکت ها در زنجیره تأمین جهانی صنعت پردازنده است. ASML ابزارهای پیشرفته و گران قیمتی می سازد تا شرکت هایی مثل TSMC به وسیله آن ها سراغ فراوری پردازنده بروند. به موجب تحریم چین به وسیله هلند، صادرات تجهیزات پیشرفته ای که ASML می سازد متوقف خواهد شد. تمامی شرکت های تراشه ساز چین در صورت دسترسی نداشتن به تجهیزات ASML، برای فراوری پردازنده های پیشرفته با چالش های زیادی روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

  • معجزه شگفت انگیز سرکه!

  • عکس | دعوا بر سر سلاح مخوف هیتلر پس از 80 سال!

  • آنالیز مقالات ایندکس شده ، اختراعات و جایگاه علمی دانشگاه مرحوم حسن غفوری فرد + اسناد

دولت ایالات متحده با محدودسازی صادرات تراشه به چین در کوشش است جلوی دست یابی این کشور به تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته و استفاده از آن ها در تجهیزات نظامی را بگیرد. آمریکا سال گذشته تحریم های سختی علیه چین اعمال کرد، اما تا زمانی که چند کشور دیگر نظیر هلند به ایالات متحده ملحق نشوند، این تحریم ها اثرگذاری شدیدی نخواهد داشت.

بر اساس گزارش ورج، هلند قبل از فرا رسیدن تابستان 1402 رسما قوانین نوی تصویب می نماید تا با اتکا بر آن ها جلوی صادرات تجهیزات پیشرفته تراشه سازی را به چین بگیرد. پس از تصویب قوانین نو، شرکت ها برای صادرات به چین موظف اند مجوزهای ویژه ای دریافت نمایند.

هلند به طور معین در کوشش است جلوی صادرات اسکنرهای DUV را به چین بگیرد. این اسکنرها برای فراوری تراشه ضروری اند. شرکت ASML دستگاه های پیشرفته تری به نام اسکنر EUV نیز دارد که صادرات آن ها به چین از سال 2019 ممنوع شده است.

گفته می گردد ایالات متحده افزون بر هلند با ژاپن نیز توافق نموده است تا صنعت تراشه چین بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، ژاپن هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است، اما احتمالا به زودی بیانیه ای در این زمینه منتشر می نماید.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "آمریکا زهرش را ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا زهرش را ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید