آموزش های مدیریتی باید در سرفصل های درسی حسابداری گنجانده گردد

به گزارش وبلاگ ماشین، رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: تجارب ارزنده حسابداران در مشاغل مدیریتی ایجاب می نماید، حداقل آموزش های مدیریتی لازم در سرفصل های درسی حسابداری گنجانده گردد.

آموزش های مدیریتی باید در سرفصل های درسی حسابداری گنجانده گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ ماشین، مهناز ملانظری، رییس دانشگاه الزهرا (س) به مناسبت گرامیداشت هفته حسابداری اعلام کرد: هر سال یک موضوع محوری مهم و روز برای صحبت در گرامیداشت این هفته انتخاب می گردد و موضوع سال جاری؛ آموزش های دانشگاهی، حرفه ای و برنامه درسی است.

ملانظری درباره دلایل اهمیت این موضوع ادامه داد: جهت گیری دانشگاه های بزرگ در ایران به سمت دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه کارآفرین است لذا حسابداری در این تحول چه نقشی دارد و چگونه از آن تاثیر می پذیرد. از طرف دیگر محیط کسب وکار در حال دگرگونی است و انقلاب صنعتی چهارم با عنوان دیجیتالی شدن به سرعت فراگیر می گردد. دیجیتال شدن فرآیندها، فعالیت ها و خدمات، گسترش هوش مصنوعی و بلاک چین (Block Chain) چه تاثیری بر حسابداری دارد و آمادگی ما حسابداران چگونه است؟ چالش های بزرگی که انقلاب صنعتی چهارم برای حسابداری ایجاد خواهد نمود مستلزم آموزش های خاصی است که از هم اکنون باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی اضافه کرد: استفاده از فناوری در آموزش و کلاس های درس، گسترش قابل توجهی یافته و ابزار های آموزش نیز تحولات زیادی را تجربه نموده است. تا چه حد از این فناوری ها در آموزش حسابداری استفاده می کنیم و چقدر آمادگی داریم در روش ها و ابزار های آموزش تحول ایجاد کنیم.

رییس دانشگاه الزهرا (س) گفت: ما حسابداران در صنعت فراوری و اعتباربخشی اطلاعات فعالیت داریم و رقبای ما و خدمات جانشین برای فراوریات ما در حال افزایش است. شناخت درست فرایند ها و صلاحیت های لازم و تنظیم برنامه های آموزش دانشگاهی و حرفه ای بر مبنای این شناخت یاری خواهد نمود تا صندلی و اعتبار حسابداری را حفظ کنیم.

ملانظری اعلام کرد: تجارب ارزنده حسابداران در مشاغل مدیریتی ایجاب می نماید، حداقل آموزش های مدیریتی لازم در سرفصل های درسی حسابداری گنجانده گردد. افزایش جذابیت برنامه های درسی حسابداری و توجه به کارآفرینی و خلاقیت در آن ها یاری خواهد نمود بتوانیم استعداد ها را جذب این رشته کنیم تا در آینده شاهد تحول در حرفه و دانشگاه باشیم. یک موضوع مهم دیگر ایجاد محیط آزمایشگاهی نزدیک به محیط کار است.

وی ادامه داد: مجامع حرفه ای حسابداری از جمله جامعه حسابداران رسمی ایران، انجمن مدیران اقتصادی حرفه ای، انجمن حسابرسان داخلی و دیگر انجمن ها و نهاد هایی همچون سازمان حسابرسی و سازمان بورس و اوراق بهادار باید فرصت کافی هم برای دانشجویان و هم اعضای هیئت علمی برای تجربه کار در محیط واقعی را فراهم نمایند.

رییس دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به مقرراتی که اخیرا برای گذارندن دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در صنعت و جامعه توسط وزارت عتف ابلاغ شده و جهت قانونی و رسمی برای حضور اعضای هیئت علمی فراهم شده است، گفت: هم سازمان های مسئول و پیشرو در حسابداری از این فرصت باید استفاده نمایند و هم اعضای هیئت علمی دستاورد های خود را از این حضور در برنامه های آموزشی و پژوهشی خود لحاظ نمایند. برای عمده دروس حسابداری ما این فرصت فراهم است که از نمونه های دنیای واقعی (صورت های اقتصادی شرکت ها، گزارش های حسابرسی، گزارش های سازمان بورس و اوراق بهادار و ...) در کلاس های درس بهره گیریم.

به گفته وی، در کوتاه مدت این نزدیک ترین راه است که اعضای هیئت علمی می توانند با این رویکرد دانش و مهارت دانشجویان را افزایش و آن ها را آماده ورود به بازار کار نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آموزش های مدیریتی باید در سرفصل های درسی حسابداری گنجانده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های مدیریتی باید در سرفصل های درسی حسابداری گنجانده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید