شروع به کار طرح کانون های تحولی امید فردا در آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ ماشین، رئیس اداره برنامه ریزی فعالیت های کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح کانون های تحولی امید فردا در 110 کانون فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری اطلاع داد.

شروع به کار طرح کانون های تحولی امید فردا در آموزش و پرورش

سیدعلی سیدی در نشست مدیران و کارشناسان کانون های فرهنگی هنری قطب جنوب استان فارس از اجرای طرح تحولی در این مراکز اطلاع داد و گفت: در این راستا طرح کانون های تحولی امید فردا در سال تحصیلی جاری در دستور کار آموزش و پرورش نهاده شد.

او گفت: این طرح در مرحله اول با 110 کانون در نقاط مختلف کشور شروع شده است و امیدواریم بتوانیم آن را در نقاط مختلف کشور توسعه دهیم.

سیدی با یادآوری اینکه طرح مذکور یک طرح دانش آموز محور است، تأکید کرد: قطعاً تحول در کانون های فرهنگی و تربیتی موجب تحول در کل نظام آموزش و پرورش خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی فعالیت های کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدامات تحولی در این کانون ها در 6 محور سیاستگذاری، منابع انسانی، منابع مالی، فضا و محیط آرائی، طرح و برنامه، فناوری و هوشمندسازی اجرا می شوند، گفت: تقویت کانون های فرهنگی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر و ایجاد اعتماد به نفس در میان دانش آموزان خواهد شد.

او، توسعه کانون های فرهنگی و تربیتی برای بچه ها، نوجوانان و جوانان را یکی از احتیاج های اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفا شدن استعداد های مختلف این افراد و تقویت بنیان دینی و عقیدتی آن ها دانست و گفت: البته این کار گام بزرگی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

سیدی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با اجرای برنامه های متنوع را از محور های مهم طرح تحولی این کانون ها مطرح کرد و گفت: در ریل گذاری تحول محور معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش کانون های فرهنگی تربیتی مراکزی برای تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی و آشنا کردن دانش آموزان با ارزش های فرهنگی و نیز زمینه ساز ارتباط صمیمی و معاشرت سازنده اجتماعی تعریف شده است.

رئیس اداره برنامه ریزی فعالیت های کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: این کانون ها برترین مکان برای کاهش آسیب های اجتماعی میان دانش آموزان هستند.

وبلاگ ماشین فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع به کار طرح کانون های تحولی امید فردا در آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار طرح کانون های تحولی امید فردا در آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید