آرامستان جهاد عشایر در خوزستان ثبت ملی گردد

به گزارش وبلاگ ماشین، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر گشته، آرامستان جهاد عشایر در خوزستان ثبت ملی گردد.

آرامستان جهاد عشایر در خوزستان ثبت ملی گردد

احمد جعفری ماجد، یک دوستدار میراث فرهنگی ادامه داد: آرامستان جهاد عشایر یکی از موضوعات مهم ملی است که احتیاج به حفظ و احیا دارد، چرا که اکنون در حاشیه است و فقط یک یادمان به عنوان نماد در کنار قبرهای شهیدان احداث شده و این در حالی است که قبرهای کسانی که در آن واقعه شهید شدند احتیاج مبرم به توجه و بازسازی دارند.

او با اشاره به قهرمانان جهاد عرب و با بیان اینکه این شخصیتهای بزرگ از دیرباز تا به امروز برای بیشتر مردم جامعه ناشناخته مانده اند، بیان نمود: ضروری است که برای یادآوری دلاوری و شجاعت این شخصیت ها اقدامی فرهنگی انجام گردد.

وی با انتقاد از عملکرد معاونت اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان نسبت به محوطه های تاریخی ثبت ملی نشده، معتقد است: معاونت میراث فرهنگی نسبت به ثبت ملی شدن بسیاری از محوطه ها که پرونده نیز برای آنها تشکیل شده، کم کاری نموده است.

این دوستدار میراث فرهنگی گفت: یکی از وظایف مهم معاونت اداره میراث فرهنگی نوشتن، تکمیل و نقشه برداری از محوطه های تاریخی برای ثبت در لیست میراث ملی است اما متاسفانه تا به امروز بسیاری از این محوطه های تاریخی بدون هیچ گونه اقدامی به حال خود رها شده اند.

جعفری ماجد متذکر شد: در بسیاری از محوطه های تاریخی ثبت ملی نشده حفاری های غیرمجاز صورت می گیرد.

منبع: همگردی

به "آرامستان جهاد عشایر در خوزستان ثبت ملی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامستان جهاد عشایر در خوزستان ثبت ملی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید