6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل صندوقداری از خود بپرسید

به گزارش وبلاگ ماشین، انتخاب شغل صندوقداری مسئولیت های فراوانی به همراه دارد و از حساسیت بالایی برخوردار است. قبل از ورود به این شغل، ضروری است با ذهنی پرسشگر، جوانب مختلف آن را بسنجید تا از انتخابتان مطمئن شوید.

6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل صندوقداری از خود بپرسید

1- آیا با وظایف و مسئولیت های صندوقدار آشنا هستید؟

وظایف و مسئولیت های صندوقدار بر اساس فروشگاه یا مرکزی که در آن مشغول به فعالیت است متفاوت خواهد بود، اما معمولاً شامل ثبت تراکنش های اقتصادی حاصل از خرید است. صندوقدارها بعلاوه به سؤالات مشتریان درباره محصولات پاسخ می دهند، محصولات را پیشنهاد می نمایند و به آن ها در بسته بندی خرید یاری می نمایند. به صورت کلی، یک صندوقدار حرفه ای به جزئیات توجه کامل دارد، مشتری مدار است و در خصوص محصولات موجود در فروشگاه اطلاعات کافی دارد.

به عنوان یک صندوقدار خوب، باید محصولات و خدماتی را که می فروشید، پیگیری کنید. به روز ماندن درباره اطلاعات محصول به شما این امکان را می دهد که وقتی مشتریان در خصوص یک محصول خاص سؤال می نمایند، جزئیات را با آن ها به اشتراک بگذارید. یک صندوقدار مطلع، دارایی بزرگی برای یک سازمان است، زیرا آن ها به منبعی از اطلاعات هم برای مشتریان و هم برای سایر کارمندان تبدیل می شوند.

به صورت کلی و تیتروار، وظایف یک صندوق دار از قرار زیر است:

  • تکمیل فرآیند معاملات فروش
  • محاسبه هزینه محصولات و صدور فاکتور
  • پاسخگویی به سؤالات مشتریان
  • تطبیق کشوهای صندوق با رسیدهای فروش
  • گزارش مسائل مربوط به تجهیزات

2- آیا انتخاب شغل صندوقداری به مدرک دانشگاهی احتیاج دارد؟

انتخاب شغل صندوقداری به مدرک دانشگاهی وابسته نیست و شما با دانستن ریاضیات پایه می توانید کارهای مرتبط با آن را انجام دهید. ممکن است برای استخدام شدن در بعضی از مجموعه ها به عنوان صندوق دار، به مدرک دانشگاهی هم احتیاج داشته باشید. معمولاً برای شغل صندوق داری مدرک دیپلم کفایت می نماید و البته گاهی دارندگان مدرک رشته های حسابداری هم برای شغل صندوق داری مورد تقاضا هستند. بیشتر صندوقداران برای اطلاع از خط مشی ها، رویه ها و سیستم های فروش مجموعه، تحت آموزش های حین کار قرار می گیرند.

3- مهارت های ویژه یک صندوق دار کدامند؟

یک صندوقدار پیروز مهارت ها و صلاحیت های مختلفی برای انجام وظایف مورداحتیاج خواهد داشت. نمونه هایی از مهارت ها و صلاحیت های صندوقدار عبارتند از:

  • امکان محاسبه
  • مسئولیت پذیری و دقت در تطبیق رسیدهای فروش
  • مهارت های خدمات مشتری
  • توانایی ایستادن برای مدت طولانی
  • ارتباط کلامی عالی
  • توانایی کار در محیط شلوغ و پر استرس
  • توجه به جزئیات
  • آشنایی با سیستم های ثبت فروش و صندوق های هوشمند

نکته مهم: در شغل صندوق داری، اعتماد حرف اول را می زند و کارفرمایان با صندوق داران قابل اعتماد تا سالیان سال کار می نمایند. به عنوان یک صندوقدار، می توانید با حضور به موقع سرکار، سازگاری، حفظ اسرار مجموعه و… قابل اعتماد بودن خود را نشان دهید.

4- آیا برای انتخاب شغل صندوقداری داشتن سابقه کار و تجربه ضروری است؟

صندوقدارهای تازه کار احتیاجی به تجربه قبلی ندارند زیرا آنها معمولاً آموزش های حین کار را می گذرانند. صندوق دارانی که در فروشگاه های بزرگ کار می نمایند ممکن است به حداقل یک سال تجربه در موقعیت خدمات مشتری احتیاج داشته باشند. رئیس صندوقدار یا کسانی که در سمت نظارت هستند، باید دو تا سه سال تجربه داشته باشند و داشتن تجربه مدیریت تیم برایشان مفید است.

بیش از 400 آگهی استخدام صندوقدار را ببینید

5- آیا داشتن تیپ شخصیتی خاصی برای صندوقداری حرفه ای مهم است؟

یک صندوقدار خوب چندین ویژگی شخصیتی کلیدی دارد که به او یاری می نمایند هم در خدمات مشتری و هم در جنبه های معاملاتی موقعیت خود، برتر باشند. آنها باید شخصیتی گرم، برون گرا و پذیرا داشته باشند تا بتوانند احتیاجهای خریداران را پیش بینی نمایند و به آنها در خرید یاری نمایند. بعلاوه صندوقدارهای خوب، شکیبا و متعهد هستند و می توانند خط مشی های فروشگاه را منصفانه اجرا نمایند. آنها توجه بسیار خوبی به جزئیات دارند که به آنها یاری می نماید از اشتباه واردکردن داده ها یا اشتباهات اداری که می تواند منجر به دریافت مبلغ اشتباه از مشتری یا ارائه تغییر نادرست گردد، جلوگیری نمایند.

6- آیا تفاوتی بین صندوقدار و کارمند فروشگاهی وجود دارد؟

هم صندوقداران و هم همکاران فروشگاه، در یک محیط خرده فروشی کار می نمایند، اما صندوقداران بر اجرای پایانه فروش فروشگاه تمرکز می نمایند در حالی که همکاران فروشگاه می توانند طیف وسیعی از وظایف از جمله یاری به مشتریان در طبقه فروش، انبار کردن اقلام، انجام آنالیز موجودی و موارد دیگر را پوشش دهند. . بعضی از همکاران فروشگاه می توانند به عنوان صندوقدار هم مشغول کار شوند.

جدیدترین آگهی های استخدام صندوقدار
منبع: دیوار

به "6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل صندوقداری از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل صندوقداری از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید