چرا هیچ تیمی گوچی را نمی خواهد؟

به گزارش وبلاگ ماشین، سال جاری، بعد از اینکه رضا قوچان نژاد از زووله جدا شد و با این تیم قطع همکاری کرد، در پی دریافت پیشنهادی نو از لیگ های بلژیک و هلند بود، اما این اتفاق رخ نداد. گوچی هم که برای نخستین فصل -بعد از حدود 14 سال- با هیچ باشگاهی به توافق نرسید، ترجیح داد به پیشنهاد تیم هایی از دسته های پایین تر و درجه چندم فوتبال اروپا پاسخ مثبت ندهد و برای مدتی دور از فوتبال باشد. چندی پیش حتی سایت ترنسفر مارکت به قوچان مژاد برچسب بازنشستگی زد، اما او این خبر را تکذیب کرد. در هفته های اخیر اما، از پرسپولیس به عنوان جدی ترین گزینه حضور قوچان نژاد یاد شده و او بار ها به این تیم لینک شده.

چرا هیچ تیمی گوچی را نمی خواهد؟

بعد از اینکه رضا قوچان نژاد از زووله جدا شد و با این تیم قطع همکاری کرد، در پی دریافت پیشنهادی تازه از لیگ های بلژیک و هلند بود، اما این اتفاق رخ نداد. گوچی هم که برای نخستین فصل -بعد از حدود 14 سال- با هیچ باشگاهی به توافق نرسید، ترجیح داد به پیشنهاد تیم هایی از دسته های پایین تر و درجه چندم فوتبال اروپا پاسخ مثبت ندهد و برای مدتی دور از فوتبال باشد.

در ماه های ابتدایی لیگ های اروپایی پیش بینی می شد قوچان نژاد به عنوان سهمیه فیفا و به عنوان بازیکن آزاد با تیمی که در خط حمله مشکل دارد به توافق برسد، اما باز هم چنین اتفاقی نیفتاد تا گوچی روز های خود را همراه با همسر و فرزند خود سپری کند. همین مسأله باعث شد خیلی ها از خداحافظی قوچان نژاد از فوتبال صحبت نمایند و اینکه مهاجم سابق تیم ملی ایران در 34سالگی دیگر نمی خواهد در مستطیل سبز باشد.

با این حال گوچی بعد از انتشار چنین شایعه هایی مدعی شد دیگر در اروپا بازی نمی کند و شاید اگر پیشنهادی به دستش برسد، راهی لیگ ایران خواهد شد. بلافاصله بعد از صحبت های قوچان نژاد، برآورد ها درباره تیم آینده او شروع شد. به عنوان نمونه یکی از شایعه ها حضور او در پرسپولیس بود. شاید لینک شدن قوچان نژاد به پرسپولیس یکی از تکراری ترین شایعات فصول نقل وانتقالات مختلف باشد که هیچگاه به سرخپوش شدن بازیکن سابق تیم ملی ایران ختم نشده است. چه در آن موقع که گوچی در لیگ هلند می درخشید و چه حالا که او مدتی است از مستطیل سبز دور مانده، همواره نامش حول و حوش باشگاه پرسپولیس با توجه به احتیاج این تیم به مهاجم شنیده می شد.

پس از اینکه قوچان نژاد گفت به طور رسمی از فوتبال خداحافظی ننموده و بعلاوه برای بازی در لیگ برتر ایران تمایل نشان داد، بار دیگر شایعات پرسپولیسی شدن این فوتبالیست داغ شد. حمید مطهری، مربی پرسپولیس، اما در واکنش به این شایعات گفت: در اینکه تیم پرسپولیس احتیاج دارد ترمیم و تقویت گردد شکی نیست، ولی من به قطعیت می گویم در خصوص قوچان نژاد تا به حال صحبتی نشده است. با آقای گل محمدی و کادر فنی تا به حال در خصوص بازیکنی به جمع بندی نرسیده ایم و این ها برآورد های رسانه هاست.

این یعنی پرسپولیس فعلاً پیشنهادی به قوچان نژاد نداده و شاید هم در ادامه احتیاجی به حضور این مهاجم نداشته باشد؛ مهاجمی که گل های حساسی برای تیم ملی به ثمر رساند و همین مسأله او را به یکی از محبوب ترین بازیکنان فوتبال ایران در دهه اخیر تبدیل کرد. بعد از تکذیب شایعه انتقال قوچان نژاد به پرسپولیس، نام فولاد به عنوان تیم بعدی او مطرح شد؛ تیمی که سرمربی اش نکونام است و کسی نیست که از ارتباط نزدیک او و رضا قوچان نژاد خبر نداشته باشد. حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل فولاد یکی، دو هفته قبل در تبادل نظر با ایران ورزشی خبر حضور گوچی در این تیم را تکذیب کرد و مدعی شد نکونام هرگز نام قوچان نژاد را به عنوان خرید احتمالی به باشگاه نداده است.

نکونام نیز در پاسخ به این سؤال که آیا با قوچان نژاد برای آمدن به فولاد صحبت نموده یا نه؟ گفت: با قوچان نژاد صحبتی نداشته ایم. البته زمانی که به فولاد آمدم با او صحبت کردم، اما گفت فعلاً نمی خواهم فوتبال بازی کنم و ما هم از جذب او صرف نظر کردیم. اکنون به قوچان نژاد احتیاج نداریم، زیرا دو بازیکن خوب و آماده در این پست داریم. بعد از این دو نفر هم جوانانی را کنارمان داریم که می توانند راهی زمین شوند.

نکته اصلی اینجاست که چرا انتقال گوچی به تیم های ایرانی قطعی نمی گردد؟ یکی از دلایل اصلی این موضوع می تواند توافق بر سر مبلغ قرارداد باشد. وقتی که مهاجمان درجه چندم لیگ ایران حاضر به بستن قرارداد ریالی نیستند و با تیم ها قرارداد دلاری می بندند، مطمئنا قوچان نژاد که در سنین بالا هم یک سر و گردن از بیشتر مهاجمان لیگ بالاتر است، با مبلغ کمی به تیم های ایرانی ملحق نمی گردد و انتظار رقم پایینی ندارد. در سال های اخیر برخی بازیکنان لیگ ایران به بستن قرارداد دلاری روی آورده اند که همین هم می تواند انتظار مهاجمان با کیفیتی مانند قوچان نژاد را بالا ببرد. از طرفی مهاجم اسبق تیم ملی همواره از تمایلش به حضور در لیگ ایران صحبت نموده و حالا باید دید بالاخره حضور او در لیگ ایران و خداحافظی اش با پیراهن باشگاهی ایرانی به حقیقت می پیوندد یا نه.

منبع: فرارو

به "چرا هیچ تیمی گوچی را نمی خواهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هیچ تیمی گوچی را نمی خواهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید