واکنش اتحادیه تهیه کنندگان در پی اکران نشدن فیلم های مجوزدار

به گزارش وبلاگ ماشین، تهران (پانا) - اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران درپی اتفاقات اخیر و اکران نشدن فیلم های مجوزدار بیانیه ای صادر کرد.

واکنش اتحادیه تهیه کنندگان در پی اکران نشدن فیلم های مجوزدار

در پی تصمیمات و بدعت گذاری های تازه و فراقانونی وزارت ارشاد در زیر پا نهادن مجوز های صادر شده و قانونی فیلم ها، اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران ضمن انتشار بیانیه ای این رویکرد ضدفرهنگی و غیر تعاملی را شدیداً محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران هر گونه بازبینی مجدد، سانسور و اعمال نظر و سلیقه در فیلم های سینمایی که دارای پروانه نمایش هستند را شدیدا محکوم می کنند و خواستار احترام به قانون است.

برای ما تهیه کنندگان، مالکان و صاحبان حقوق مادی آثار سینمای ایران پروانه نمایش فصل الخطاب است و هرگونه عمل و تصمیمی مبنی بر بی اعتبار کردن پروانه نمایش از سوی مدیران و مشاوران و گردانندگان فعلی وزارت، توهین به قانون، سازمان سینمایی و کلیت جامعه سینما محسوب می گردد.

قطعا افرادی که دست به این اقدامات می زنند نه تنها دلسوز سینما نیستند بلکه با ریل گذاری غلط، آگاهانه و یا ناآگاهانه، در پی بی قانونی و ملتهب کردن فضای فرهنگی و فراهم کردن زمینه های عصیان سینماگران هستند. این حاکمان فعلی عرصه فرهنگ، فراموش کرده اند که مجوز نمایش های صادر شده از دولت قبل است و نه حکومت قبل و دلیل عدم نمایش فیلم ها شرایط کرونا بوده نه انتظار برای اکران در دولت تازه!

بسیار جای تاسف است که در شرایط سخت اقتصادی امروز، وزارت فرهنگ و ارشادی که حتی از عهده و انجام وعده های خود در برابر سینماگران برنمی آید، این چنین دست به مقابله با سینماگران و نابودی سینما برخواسته است.

ما تهیه کنندگان سینمای ایران هشدار می دهیم در مقابل این بی قانونی ها سکوت نخواهیم کرد و دوشادوش تمامی سینماگران در کنار سازندگان آثار سینمای ایران و برای احترام به قانون و حقوق حقّه، تا انت ها خواهیم ایستاد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "واکنش اتحادیه تهیه کنندگان در پی اکران نشدن فیلم های مجوزدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتحادیه تهیه کنندگان در پی اکران نشدن فیلم های مجوزدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید