مرگبارترین بلای طبیعی در تاریخ اخیر کنگو

به گزارش وبلاگ ماشین، در پی وقوع سیل در شرق کنگو عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد و اجساد بیشتری از قربانیان پیدا می گردد.

مرگبارترین بلای طبیعی در تاریخ اخیر کنگو

به گزارش وبلاگ ماشین، وقوع سیل در جمهوری دموکراتیک کنگو بعلاوه منجر به مصدوم شدن افراد نیز شده است. مصدومان این حادثه نیز به علت کمبود خدمات درمانی در کلینیک های غیرمجهز درمان می شوند.

سیل حدود یک هفته قبل در یک منطقه کوهستانی و دورافتاده رخ داد و منجر به ویرانی منازل مسکونی و محصولات کشاورزی شد. بعلاوه تا به امروز بیش از 400 کشته در این حادثه گزارش شده است.

گفته می گردد این حادثه مرگبارترین بلای طبیعی در تاریخ اخیر کنگو بوده است.

بازماندگان همچنان در حال جستجو برای پیدا کردن بستگان خود هستند. یکی از افرادی که در این سیل آسیب دیده در این باره گفت: از روز آدینه در پی مفقودشدگان هستیم و هنوز آن ها را پیدا نکردیم.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز در این باره اظهار کرد: متاسفانه این یک نمونه دیگر از تسریع تغییرات آب و هوایی و تأثیر فاجعه بار آن بر کشور هایی است که البته هیچ فعالیتی هم که منجر به افزایش گرمایش جهانی گردد، انجام نداده اند، اما از اقدامات سایر کشور ها متاثر شده اند.

صلیب سرخ معتقد است که بیش از 8000 نفر در این کشور در پی وقوع سیل به یاری احتیاج دارند. کوشش های یاری رسانی به علت کمبود دسترسی و منابع با مشکل روبرو شده است.

منبع: فرارو

به "مرگبارترین بلای طبیعی در تاریخ اخیر کنگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگبارترین بلای طبیعی در تاریخ اخیر کنگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید