مجموعه ابزارهای سنگی چند ده هزار ساله در بزریل را میمونها ساخته اند

به گزارش وبلاگ ماشین، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مجموعه ابزارهای سنگی چند ده هزار ساله در بزریل را میمونها ساخته اند.

مجموعه ابزارهای سنگی چند ده هزار ساله در بزریل را میمونها ساخته اند

محققان دریافتند که مجموعه ابزارهای سنگی 50 هزار ساله ای که در منطقه پدرا فورادا واقع در استان پیاوی کشور برزیل کشف شده بودند، به وسیله میمون ها خلق شده اند.

پدرا فورادا مجموعه ای از بیش از 800 محوطه باستان شناسی است که صدها سنگ نگاره 12 هزار ساله را در خود جای داده است. در این مکان زغال چوب های بجای مانده از آتش های بسیار قدیمی و مجموعه ای از سنگ های شکسته شده ای که به عنوان ابزار در نظر گرفته می شوند نیز کشف شده است. قدمت این ابزارهای سنگی به حدود 50 هزار سال پیش باز می شود.

پیش تر گمان می رفت این ابزارهای سنگی را انسانهایی خلق نموده باشند که پیش از مردم کلوویس در آمریکای شمالی زندگی می کردند اما نتایج تحقیقاتی که در ژورنال هولوسن (The Holocene) منتشر شده، نشان می دهد این مجموعه ابزارهای سنگی را میمون های کپوچین یا شنل پوشیان ساخته اند.

میمون های کپوچین از زیرخانواده گونه میمون های شنل پوش هستند که در جنگل های استوایی آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و شمال آرژانتین زندگی می نمایند.

میمون های کپوچین به عنوان باهوش ترین نوع میمون های دنیا تازه شناخته می شوند. محققان این نوع میمون ها را حین استفاده از سنگ رودخانه برای شکستن میوه های درخت مشاهده نموده اند.

آگوستین آگنولین (Agustín Agnolín) که یک باستان شناس از موسسه ملی انسان شناسی آمریکای لاتین (INAPL) است، با همکاری فدریکو آگنولین (Federico Agnolín) دیرینه شناس بنیاد آزارا و موزه علوم طبیعی آرژانتین سنگهای کشف شده در منطقه پدرا فورادا و سنگهای سایر منطقه ها مربوط به دوران پلیستوسن در برزیل را با ابزارهای سنگی که میمون های کپوچین امروزی خلق نموده اند، مقایسه کردند.

محققان دریافتند که این ابزارها متعلق به محوطه های پلیستوسن همانند پدرا فورادا با سنگهایی که به وسیله میمون های کپوچین ساخته شده اند دارای سازگاری هستند.

محققان در نهایت اعلام کردند می توانیم اطمینان داشته باشیم که محوطه های باستان شناسی بزریل منشا انسانی نداشته و محل زندگی میمون های کپوچین بوده اند.

منبع: همگردی

به "مجموعه ابزارهای سنگی چند ده هزار ساله در بزریل را میمونها ساخته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه ابزارهای سنگی چند ده هزار ساله در بزریل را میمونها ساخته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید