ماسل شولز آمریکا؛ زادگاه کوچک ترانه های عظیم

به گزارش وبلاگ ماشین، فای وانس، خواننده و ترانه سرای اهل ایرلند شمالی است که طی 10 سال گذشته کنسرت های زیادی در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا اجرا نموده است. به همراه او گشتی در ماسل شولز می زنیم تا ببینیم چرا این شهر در صنعت موسیقی مشهور است.

ماسل شولز آمریکا؛ زادگاه کوچک ترانه های عظیم

مطالب وبلاگ ماشین را در واتس اپ دریافت کنید

شهری کوچک ماسل شولز در دنیای موسیقی شهری بزرگ است

شهر کوچک ماسل شولز در استان آلاباما در ایالات متحده آمریکا در دنیای موسیقی یکی از مهمترین شهرهای دنیا به شمار میرود.

ماسل شولز در استان آلاباما در کنار رودهای میسیسپی و تنسی قرار گرفته است.

این شهر در ابتدا به خاطر سد موسوم به ویلسون روی رودخانه تنسی معروف بود. اما از دهه 60 قرن بیستم میلادی، از صندلی ویژه ای در دنیای موسیقی برخوردار است.

ماسل شولز محل تولد موسیقی سبک آر اند بی و استودیوهای ضبط موسیقی است که بزرگان دنیای موسیقی این سبک اولین آلبومهایشان را در آنها ضبط نموده اند.

استودیوی ضبط موسوم به فیم FAME یکی از این استودیوهاست. فیم را ریک هال یکی از اسطوره های صنعت موسیقی در دهه 60 میلادی بنیان گذاشت. بعد از مدتی این استودیو بسیاری از بزرگترین خوانندگان ایالات متحده و پیشگامان سبک موسیقی آر اند بی و سول مانند آرتا فرانکیلین، رولینگ استون، اوتیس ردینگ و شر ترانه هایشان را اینجا ضبط کردند.

استودیوی فیم بخش عمده ای از موفقیتش را مدیون نوازندگان خود است که به گروه سوامرپرز معروفند.

این گروه در سال 1969 میلادی فیم را ترک کرد تا استودیوی خود به نام ساوند Muscle Shoals Sound Studio را تاسیس کند.

به این ترتیب دومین استودیوی ضبط موسیقی در شهر کوچک ماسل شولز پا گرفت.

بیشتر بخوانید:

  • آلبوم نو ادیتورز بازتاب دهنده خشونت دنیا امروز

چهار مکان دیدنی در ماسل شولز

1- استودیوی ضبط موسیقی فیم خود را نبض تپنده موسیقی در اینجا توصیف می نماید. این استودیو در سال 1959 میلادری در شهر فلورانس در استان آلاباما تاسیس شد و دو سال بعد به ماسل شولز نقل مکان پیدا کرد.هر روز هفته تورهایی برای بازدید از استودیوهای افسانه ای ماسل شولز برگزار می گردد.

2- استودیوی ساوند در نزدیکی شهر شفیلد، یکی دیگر از شهرهای استان آلاباما قرار گرفته است. این استودیو به وسیله نوازندگان گروه سوامپرز که قبلا در استودیوی فیم کار می کردند، تاسیس شد. در اوایل نخستین دهه قرن بیست و یکم میلادی موزه موسیقی در اینجا افتتاح شد.

3- رستوران رتلسنیک (Rattlesnake saloon) یکی از مکانهای مجذوب کننده ماسل شولز زیر صخره های بزرگ و معلق قرار گرفته است. این جا محلی استثنایی برای خوردن غذای و همزمان با آن گوش دادن به موسیقی است.

4-ماسل شولز علاوه بر موسیقی مجذوب کنندهیت های دیگری هم دارد. طبیعت خارج شهر خیره کننده است. پیاده روی و ماهیگیری از کارهایی است که می توان در اینجا انجام داد.

منبع: یورونیوز

به "ماسل شولز آمریکا؛ زادگاه کوچک ترانه های عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسل شولز آمریکا؛ زادگاه کوچک ترانه های عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید