دلیل تیرگی های آرنج و زانو چیست؟

به گزارش وبلاگ ماشین، دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو با اشاره به نقش لیزر در درمان بیماری های پوست و مو و به ویژه کک و مک و ملاسما اضافه نمود: لیزر در درمان ملاسما خیلی توصیه نمی گردد و می توان گفت لیزر کردن به ملاسما خوب جواب نمی دهد. استفاده از لیزر در درمان لک ناشی از جوش گاه نیز توصیه نمی گردد درمان اگر دارویی باشد، بهتر است.

دلیل تیرگی های آرنج و زانو چیست؟

وی با بیان اینکه هر کسی که به دلیل مشکل پوستی از لیزر استفاده می نماید؛ باید به طور مداوم، پس از انجام این کار، از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کند، ادامه داد: در صورت استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب پس از لیزر، ممکن است لکه های پوستی دوباره نمایان گردد.

احسانی با اشاره به اینکه دلیل لکه های پوستی ممکن است به بیماری های قارچی و میروبی باشد، گفت: این لکه ها باعث تیره شدن ناحیه مبتلا می شوند. البته با آزمایش می توان معین نمود که آیا عوامل قارچی باعث ایجاد لکه ها شده اند یا میکروبی؛ ممکن است دلیل این لکه ها عوامل قارچی و عفونی هم نباشند.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل تیرگی های ایجاد شده در آرنج و زانو چیست و این لکه ها چگونه درمان می شوند؟، ادامه داد: در واقع این ها با لک اشتباه می شوند. پوست در این ناحیه ضخیم شده و هر جا پوست ضخیم گردد، تیره رنگ می گردد. درمان این حالت، داروی ضد لک نیست؛ بلکه به این افراد دارو هایی داده می گردد که پوست را نازک می نماید؛ یعنی ضخامت پوست را با دارو کم تر می نماید. یادمان باشد که درمان لک با یک جلسه امکان پذیز نیست و درمان این افراد احتیاج به پیگیری و مراجعات مکرر دارد.

احسانی در مورد استفاده ضد آفتاب گفت: افراد معمولی باید از ضد آفتاب با SPF بین 30 تا 50 استفاده نمایند؛ اما افراد مبتلا به بیماری XP که پوستشان حساس است و از 2 سالگی کک و مک می زنند و در 4 سالگی مستعد سرطان می شوند از ضد آفتاب با SPF بالا بهره ببرند.

این متخصص پوست و مو در سرانجام اظهارداشت: این افراد باید از ضد آفتاب شیمیایی هم استفاده نمایند. در افراد سفید پوست که پوست بسیار حساس دارند نیز باید از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کرد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "دلیل تیرگی های آرنج و زانو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل تیرگی های آرنج و زانو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید