ظرفیت کارخانه چوب و کاغذ مازندران جوابگوی احتیاج آموزش و پرورش نیست

به گزارش وبلاگ ماشین، رضا مراد صحرائی، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره تامین کاغذ کتاب های سال تحصیلی تازه از تولیدات داخلی بیان نمود: همچون سال گذشته با کارخانه چوب و کاغذ مازندران در تامین کاغذ کتاب های درسی تعامل داریم اما ظرفیت این کارخانه به میزان احتیاج آموزش و پرورش نیست؛ بنابراین از دیگر امکانات بهره خواهیم برد.

ظرفیت کارخانه چوب و کاغذ مازندران جوابگوی احتیاج آموزش و پرورش نیست

وی درباره احتیاج آموزش و پرورش به کاغذ برای فراوری کتاب های درسی گفت: آموزش و پرورش سالانه به 30 هزار تُن کاغذ برای چاپ کتاب های درسی دانش آموزان احتیاج دارد. آموزش و پرورش با انتشار سالانه 153 میلیون جلد کتاب، بزرگترین مصرف نماینده کاغذ در کشور به شمار میرود؛ بنابراین برطرف احتیاج نظام آموزشی از فراوریات داخلی، یک اقدام متهورانه بود؛ با وجود اینکه آموزش و پرورش این اقدام را انجام داد، مع الاسف دستگاه های دیگر حمایت نکردند.

صحرائی ادامه داد: زمانی که آموزش و پرورش با ارز، به واردات کاغذ اقدام می کرد، پول کارخانه خارجی سریع پرداخت می شد اما حالا که از کارخانه داخلی احتیاج نظام آموزشی را تامین می کنیم چندان برای تامین هزینه آن عجله ای وجود ندارد!

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تسریع ثبت نام دانش آموزان در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اضافه کرد: مهلت ثبت نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی برای دریافت کتاب های درسی سال تحصیلی تازه، تا سرانجام مرداد ماه مشخص شده است. از خانواده دانش آموزان می خواهیم هرچه سریع تر برای ثبت نام اقدام نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ظرفیت کارخانه چوب و کاغذ مازندران جوابگوی احتیاج آموزش و پرورش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت کارخانه چوب و کاغذ مازندران جوابگوی احتیاج آموزش و پرورش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید