سیگنال رادیویی عجیبی که از هفت کهکشان گذر کرد تا به ما برسد!

به گزارش وبلاگ ماشین، دانشمندان منبع سیگنال رادیویی مرموز را کشف کردند که هشت میلیارد سال طول کشید تا به ما برسد.

سیگنال رادیویی عجیبی که از هفت کهکشان گذر کرد تا به ما برسد!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ماشین ، تحقیق تازهی که در دویست و چهل و سومین نشست انجمن نجوم آمریکا در نیواورلئان، لوئیزیانا ارائه شد، گفت که متمایزترین و باستانی ترین انفجار رادیویی (FRB) از مکانی است که ارتباط نزدیکی با انفجار بزرگ دارد.

  • محصول برقی و تازه تویوتا در راه ایران/عکس

اخترشناسان دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده منشاء قدرتمندترین FRB را که در سال 2022 کشف شد، پیدا کردند. محققان با استفاده از تصاویر گرفته شده به وسیله تلسکوپ فضایی هابل ناسا، FRB را با نام 20220610A به گروهی متشکل از حداقل هفت کهکشان مرتبط دانستند. یافته های آنها نشان می دهد که کهکشان ها با یکدیگر تعامل دارند و ممکن است در مسیر ادغام باشند. چنین فعل و انفعالات نادری در میان کهکشان ها منجر به شرایطی می گردد که می تواند FRB را ایجاد کند.

تحقیقات تازه سوالاتی را در خصوص تمام مدل های علمی قبلی FRB ها ایجاد می نماید.

محقق ارشد الکسا گوردون از دانشگاه نورث وسترن گفت: بدون تصویربرداری هابل، این که آیا این FRB از یک کهکشان یکپارچه یا بعضی از سیستم های تعاملی سرچشمه می گیرد، یک راز باقی می ماند. این نوع محیط ها، محیط هایی عجیب و غریب هستند که ما را به سمت ناشناخته ها سوق می دهند.

FRB ها انفجارهای رادیویی کوتاه اما قوی هستند که شعله ور می شوند و در عرض میلی ثانیه ناپدید می شوند. آنها در یک انفجار سریع انرژی بیشتری از خورشید ساطع می نمایند. FRB 20220610A دورترین انفجار رادیویی سریع ثبت شده بود، چهار برابر پرانرژی تر از FRB های نزدیکتر. دانشمندان از زمان اولین کشف آنها در سال 2007، نزدیک به هزار عدد FRB را کشف نموده اند.

منبع: wionews

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سیگنال رادیویی عجیبی که از هفت کهکشان گذر کرد تا به ما برسد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال رادیویی عجیبی که از هفت کهکشان گذر کرد تا به ما برسد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید