زیباترین پارک های ملی نیوزیلند

به گزارش وبلاگ ماشین، نیوزیلند در سراسر جهان برای زیبایی های تماشایی و خیره کننده خودش معروفیت دارد و گردشگران بسیار زیادی برای تماشای کوهستان ها پوشیده از برف، دره های سرسبز، دریاچه های آبی رنگ و سواحل زیبا به این کشور سفر می کنند. برای تجربه بهتر زیبایی های طبیعت نیوزیلند نیز گشت و گذار در میان پارک های ملی آن می تواند بسیار مفید باشد.

زیباترین پارک های ملی نیوزیلند

10. پارک ملی پاپاروآ

Paparoa National Park

پارک ملی پاپاروآ (Paparoa National Park) یکی از پارک های ملی برجسته نیوزیلند به شمار می رود که بیشتر به خاطر صخره های پنکیک خودش معروفیت دارد. این پارک ملی درست در خط ساحلی جزیره جنوبی نیوزیلند قرار گرفته است و در آن، رشته کوه پاپاروآ مشرف به دریای تاسمانی و جنگل های سرسبز است.

صخره ها و دره هایی که از میان آن ها رودخانه های مختلف جریان دارند، بسیار تماشایی به نظر می رسند و گشت و گذار در میان آن ها می تواند سفر به این پارک ملی را بسیار دلنشین کند. در میان این پارک ملی نیز غارهایی وجود دارد که می تواند در میان آن ها به کاوش پرداخت.

9. پارک ملی تی اوریورا

Te Urewera National Park

پارک ملی تی اوریورا (Te Urewera National Park) در میان انبوهی از جنگل های بی پایان قرار گرفته است و همین نیز باعث شده تا گشت و گذار در میان این پارک ملی رام نشده بسیار مجذوب کننده و ماندگار باشد. در بین جاذبه های اینجا نیز دریاچه وایکاریموآنا (Lake Waikaremoana) بسیار برجسته است.

در این دریاچه شما شاهد منظره های بسیار تماشایی خواهد بود که در آن، جنگل ها تا نزدیکی آب ها هجوم آورده اند و ساحل را بسیار تماشایی و مسحورکننده کرده اند. علاوه بر این دریاچه در میان جنگل های این پارک ملی، آبشارهای متعددی نیز جریان دارند که تماشای آن ها هر بازدیدکننده ای را به حیرت وا می دارد.

8. پارک ملی نلسون لیکز

Nelson Lakes National Park

در پارک ملی دریاچه های نلسون (Nelson Lakes National Park) همانطور که از نامش پیدا است، شما شاهد دریاچه هایی بسیار زیبا و تماشایی خواهید بود که پیرامون آن ها را کوهستان هایی زیباتر فرا گرفته اند و منظره های خیره کننده را ایجاد کرده اند.

در میان آن ها نیز دریاچه روتویتی و دریاچه روتوروآ بسیار تماشایی و خیره کننده به نظر می رسند و بخشی از آن نیز به دلیل رنگ آبی تیره آب های آن است. بازتاب آسمان آبی و کوهستان های سنت آرنود و کوه رابرت در داخل آب ها نیز این دریاچه را تماشایی تر کرده و سوژه های بسیار خوبی را برای عکاسی فراهم آورده است.

7. پارک ملی وستلند تای پوتینی

Westland Tai Poutini National Park

قله های مرتفع و بسیار تماشایی کوهستان های جنوبی نیوزیلند که ارتفاع آن ها به بیش از 3700 متر می رسند، بسیار زیبا و خیره کننده هستند و می توان آن ها را در پارک ملی وستلند تای پوتینی (Westland Tai Poutini National Park) مشاهده کرد.

این رشته کوه ها درست در کنار خط ساحلی کشیده شده اند و از بالای آن ها نیز می توان شاهد نمایی بسیار زیبا نسبت به اقیانوس بود. در میان این کوهستان ها نیز چندین دریاچه زیبا و دوست داشتنی به دام افتاده اند که گشت و گذار در اطراف آن ها یا قایق سواری در میان آن ها می تواند بسیار لذت بخش باشد.

6. پارک ملی ماونت اسپایرینگ

Mount Aspiring National Park

پارک ملی ماونت اسپایرینگ (Mount Aspiring National Park) همانطور که از نامش پیدا است، کوهستان هایی بسیار زیبا و تماشایی را درون خودش جای داده که تماشا و گشت و گذار در بین آن ها می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند.

ارتفاع این کوه ها به 3000 متر نیز می رسد و به لطف صخره ها و پرتگاه های ناهموار خودش، گشت و گذار در آن را بسیار مهیج می کند و می تواند برای برخی از افراد چالش برانگیز باشد. همین نیز سبب شده تا کوهنوردان بسیار زیادی به اینجا هجوم بیاورند.

5. پارک ملی آرتور پس

Arthurs Pass National Park

غروب آفتاب در پارک ملی آرتور پس (Arthurs Pass National Park) باعث می شود تا رنگ طلایی تیره ای بر روی کوه های پوشیده شده از گل و گیاهان زرد و پرتقالی روشن بنشیند و منظره هاه ای بسیار زیبا و تماشایی را خلق کند که سوژه ای عالی برای عکاسی محسوب می شود.

این پارک ملی در بخشی رام نشدنی و بکر از کوهستان های جنوبی نیوزیلند قرار گرفته و در این میان این رشته کوه نیز می توان شاهد منظره های بسیار تماشایی و خیره کننده از منطقه ها اطراف بود. در یک سمت از پارک، کوه هایی صخره ای دیده می شوند و در سمت دیگر آن نیز کوهایی پوشیده از جنگل ها و بستر رودخانه قرار دارند که تنوع خاصی به این پارک ملی داده اند.

4. پارک ملی اورواکی / ماونت کوک

Aoraki/Mount Cook National Park

پارک ملی اورواکی / ماونت کوک (Aoraki/Mount Cook National Park) مرتفع ترین قله نیوزیلند را در خودش جای داده که ارتفاع آن به بیش از 3724 متر می رسد و جاذبه اصلی این منطقه محسوب می شود.

یخچال های طبیعی بخش قابل توجهی از این پارک را به خود اختصاص داده اند و همین نیز به معنای آن است که این پارک ملی آب وهوایی سرد و خنک دارد که در ارتفاعات نیز به مراتب شدیدتر خواهد بود. با این حال، همین قله های برفی و یخچال های طبیعی منظره های تماشایی را خلق کرده اند.

3. پارک ملی آبل تاسمان

Abel Tasman National Park

پارک ملی آبل تاسمان (Abel Tasman National Park) به نام اولین کاوشگر اروپایی نام گذاری شده که نیوزیلند را به چشم دیده است. آب های فیروزه ای رنگ، سواحل شنی درخشان و جنگل های قرار گرفته روی تپه ها و صخره ها منظره های بسیار تماشایی و خیره کننده را ایجاد کرده اند که این پارک ملی را منحصربه فرد کرده است.

با اینکه این پارک ملی از لحاظ میزان ممکن است کوچک ترین پارک ملی نیوزیلند باشد اما از لحاظ منظره ها تماشایی و حیات وحش خیره کننده خودش در رده بالایی قرار گرفته است و توانسته توجه گردشگران بسیار زیادی را به خودش جلب کند. گشت و گذار در ساحل، جنگل، صخره ها و همچنین پیدا کردن آبشارها و رودخانه ها می تواند ماجراجویی منحصربه فردی را برای هر بازدیدکننده ای رقم بزند.

2. پارک ملی تونگاریرو

Tongariro National Park

پارک ملی تونگاریو (Tongariro National Park) با صخره های متروکه و دریاچه های فیروزه ای خودش بسیار خیره کننده است و همانند منظره ای از جهانیی دیگر به نظر می رسد. اینجا چهارمین پارک ملی تاسیس شده در جهان به شمار می رود و زیبایی های منحصربه فردش نیز بیانگر همه چیز است.

در این پارک ملی سه آتشفشان فعال وجود دارند که یکی از آن ها به نام آتشفشان تونگاریرو شناخته می شود و درست در مرکز جزیره جنوبی نیوزیلند قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این آتشفشان در فیلم های ارباب حلقه ها به تصویر کشیده شده است.

1. پارک ملی فیوردلند

Fiordland National Park

پارک ملی فیوردلند (Fiordland National Park) به عنوان یکی از بزرگترین پارک های ملی جهان شناخته می شود که گشت و گذار در میان آن می تواند تجربه ای ماندگار را رقم بزند. دره ها و آبدره های شکل گرفته از طریق یخچال های طبیعی بسیار زیبا به نظر می رسند و از جمله مشهورترین آن ها نیز می توان به میلفورد ساوند (Milford Sound) و دابتفول ساوند (Doubtful Sound) اشاره کرد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "زیباترین پارک های ملی نیوزیلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پارک های ملی نیوزیلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید