رویداد ساری 2022 26 اسفند با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ ماشین، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، رویداد ساری 2022 26 اسفند با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد.

رویداد ساری 2022 26 اسفند با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد

مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است ویژه برنامه های این رویداد روز 26 اسفند با حضور میهمانان بین المللی در ساری شروع گردد و برنامه های مردمی نیز طی دو روز در آستانه سال و قرن نو خورشیدی ادامه خواهد داشت تا با پیش رویدادهای ویژه به استبقال سده نو برویم.

وی با اظهار اینکه مراسم افتتاح رسمی این رویداد بین المللی با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و بعلاوه مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد، گفت: در بخش مردمی این مراسم دو روزه کارناوال اقوام ایران زمین را در بخش مردمی و شهر ساری شاهد خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری شایسته این رویداد برای کشور و بویژه مازندران اضافه کرد: برپایی نمایشگاه غذاهای ملی و مازندرانی، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی، نمایشگاه گل و گیاه و دمنوش که البته تا 13 فروردین ادامه خواهد داشت، از دیگر برنامه های جانبی این مراسم است.

ایزدی بر ضرورت اهمیت معرفی مازندران در تمام بخش ها بویژه فرصت های مهم سرمایه گذاری در استان تأکید کرد و گفت: عصر روز 26 اسفند جلسه ای با حضور سرمایه گذاران و مقامات کشوری و بین المللی خواهیم داشت تا خروجی مناسبی را برای سال 1401 داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بازدید سفرای کشورهای عضو اکو و مسئولان ملی و استانی از مجموعه فرح آباد، موزه شهر ساری، بازار ساری و بعلاوه منطقه حفاظت شده دشت ناز ساری از برنامه های روز دوم این مراسم خواهد بود. بعلاوه در این روز به نام هر کشور در ساری درختی به یادگار کاشته می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: این رویداد یک فرصت تاریخی برای همه مردم ایران و بویژه مازندران است. باید با مشارکت همه دستگاه ها و مردم شریف استان و شهر ساری ظرفیت های پنهان و اثرگذار منطقه را در عرصه های بین المللی معرفی کنیم تا صنعت مهم و اثرگذار گردشگری نقش مهم مالی خود را ایفا نماید تا در نهایت، مردم این سرزمین از آن منتفع شوند.

منبع: همگردی

به "رویداد ساری 2022 26 اسفند با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد ساری 2022 26 اسفند با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید