رئیس سابق اکتیویژن بلیزارد خواستار خرید تیک تاک است

به گزارش وبلاگ ماشین، بابی کوتیک، رئیس سابق اکتیویژن بلیزارد، ظاهراً تمایل خود را برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی تیک تاک ابراز نموده است.

رئیس سابق اکتیویژن بلیزارد خواستار خرید تیک تاک است

بر اساس گزارش نوی از سوی وال استریت ژورنال، مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد اخیراً به ژانگ یی مینگ، یکی از بنیانگذاران ByteDance مراجعه نموده تا در صورت موافقت شرکت با فروش برنامه اشتراک گذاری ویدیو، قصد خود را برای خرید تیک تاک بیان کند.

این نشریه گفت که کوتیک در حال حاضر در پی شرکایی برای پیوستن به این خرید بالقوه است که وال استریت ژورنال درباره این موضوع می گوید هر برچسب قیمتی احتمالی تخمین زده می گردد که حدود صدها میلیارد دلار باشد. به گفته منابع مطلع، کوتیک ایده خرید تیک تاک را در یک شام Allen & Co در اوایل این هفته به گروهی از شرکای احتمالی پیشنهاد داد. این گروه ظاهراً شامل سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI هم بوده است.

علاقه کوتیک به تیک تاک در پی لایحه نوی از دولت ایالات متحده حاصل شده است که مالک چینی ByteDance را ملزم می نماید تا پلتفرم را به علت تهدید درک شده از پیوندهای خود با دولت چین بفروشد. لایحه نو که به عنوان قانون محافظت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده به وسیله دشمنان خارجی شناخته می گردد و با هدف حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده در برابر تهدید ناشی از برنامه های کاربردی کنترل شده به وسیله دشمن خارجی مانند تیک تاک طراحی شده است.

اگر ByteDance روابط خود را با مالک چینی خود قطع نکند، باید ظرف شش ماه تیک تاک را بفروشد یا از فروشگاه های برنامه و خدمات میزبانی وب در ایالات متحده منع گردد. مایک گالاگر، رئیس کمیته منتخب ایالات متحده، هفته گذشته با توصیف چین به عنوان رقیب اصلی آمریکا گفت: این پیغام من به تیک تاک است: از حزب کمونیست چین جدا شوید یا دسترسی به کاربران آمریکایی خود را از دست بدهید.

در خصوص کوتیک، مدیرعامل سابق شرکت اکتیویژن بلیزارد را پس از 32 سال رهبری در دسامبر ترک کرد. اکتیویژن بلیزارد قبلاً حضور کوتیک در شرکت را فقط تا خاتمه سال 2023 تأیید نموده بود. این امر برای تضمین یکپارچگی و انتقال روان پس از خرید طولانی مدت اما در نهایت پیروز 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت بود.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "رئیس سابق اکتیویژن بلیزارد خواستار خرید تیک تاک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سابق اکتیویژن بلیزارد خواستار خرید تیک تاک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید